۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۳۸

امام جمعه خورموج:

شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران استان بوشهر مد نظر قرار گیرد

شایسته‌سالاری در انتصاب مدیران استان بوشهر مد نظر قرار گیرد

بوشهر - امام جمعه خورموج گفت: مردم انتظار دارند در انتصابات شایسته سالاری مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده اظهار داشت: شهید فهمیده به ما فهماند که در راه ولایت جان ارزشی ندارد و باید از آن گذشت و نوجوانان امروز ما نیز باید در ولایت‌پذیری هر کدام یک فهمیده باشند.

وی تاکید کرد: دشمنان ما می‌دانند که اگر نگاه چپی به ایران اسلامی کنند فهمیده‌ها و مهدوی‌های امروز هم درس رشادت و ایثار را به نمایش خواهند گذاشت و آنها را از رفتار خود پشیمان خواهند کرد.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه ۱۳ آبان روزی تاریخی و بسیار مهم در تاریخ ایران اسلامی است افزود: تبعید حضرت امام (ره) از قم به ترکیه، و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز همه این رویدادها نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان تجلی ملت انقلابی ایران در مقابل استکبار جهانی است، یادآور شد: دشمنی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده و امروز هم ادامه دارد.

حجت الاسلام زاهددوست تاکید کرد: دشمنان از نفوذ و آینده روشن انقلاب اسلامی نگران هستند و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به این انقلاب دینی دریغ نکرده و نخواهند کرد.

امام جمعه خورموج افزود: حامی و پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی خود مردم هستند و آمریکا و متحدان او با تحریم و تهدید به هیچکدام از اهداف سیاسی و اقتصادی خود نرسیده‌اند چرا که این ملت باوجود همه تحریم‌ها و فشارها بر اصول و ارزش‌های انقلابی ایستادگی کرده و هرگز تسلیم دشمن نشده است.

حجت الاسلام زاهد دوست با اشاره به روز دانش آموز افزود: فردای جامعه ما در دست دانش آموزان امروز ماست باید دانش آموزان امروز را از چشمه زلال ۱۳ آبان سیراب کنیم سربازان جان برکفی چون فهمیده‌ها و مهدوی‌ها تربیت کنیم تا راه درخشان امام و شهدا ادامه یابد.

ترک فعل‌های مدیران بررسی شود

امام جمعه خورموج با اشاره به حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت توسط دشمنان انقلاب با هدف ایجاد اختلال در نظام اجتماعی و زمینه برای ایجاد نارضایتی مردم افزود: این اقدام باید با دقت آسیب شناسی و از تکرار آن پیشگیری شود و بعد هم باید ریشه یابی شود.

حجت الاسلام زاهد دوست بیان کرد: متأسفانه سو تدبیرها در مدیریت گذشته در برخی از عرصه‌ها کشور را آسیب پذیر کرد اما امیدواریم دولت انقلابی مستقر این آسیب‌ها را رفع نماید و از تکرار چنین اتفاقاتی پیشگیری کند.

امام جمعه خورموج افزود: قوه قضائیه هم باید ترک فعل‌های مدیران گذشته که منتج به آسیب پذیری کشور در برخی عرصه‌ها شده را بررسی کند و با مقصرین به اشد مجازات برخورد کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود: مطالبه چندین ساله حضرت آقا در مورد بومی سازی فضای سایبری و تشکیل شبکه ملی اطلاعات همچنان روی زمین مانده و از دولت انقلابی انتظار داریم برای پایان دادن به این دغدغه‌ها این مطالبه حضرت آقا را از زمین بردارد و شبکه ملی اطلاعات را عملیاتی کند.

امام جمعه خورموج با اشاره به انتصابات در استان با بیان اینکه مردم انتظار دارند در انتصابات شایسته سالاری مد نظر قرار گیرد، تاکید کرد: قطعاً نیروهای بومی ظرفیت‌ها، مشکلات و آسیب‌های همان منطقه را می‌شناسند و باید با انتخاب و بکارگیری نیروهای بومی فرصت برای پیشرفت هر منطقه فراهم شود.

حجت‌الاسلام زاهددوست افزود: شهرستان دشتی نیروهای نخبه، توانمند و شایسته خوبی دارد و هر جا و هر وقت در مناصب به آنها اعتماد شده به نیک نامی و توانمندی درخشیده‌اند.

ظرفیت نیروهای کارآمد دشتی نادیده گرفته نشوند

امام جمعه خورموج خطاب به استاندار بوشهر افزود: توقع نداریم بیشتر از شهرستان‌های دیگر از نیروهای دشتی استفاده شود اما این توقع جدی را از استاندار داریم که در انتصابات استانی ظرفیت نیروهای کارآمد دشتی نادیده گرفته نشوند و به اندازه‌ای که از نیروهای شهرستان‌های دیگر استفاده می‌کنید از نیروهای توانمند شهرستان دشتی هم بهره ببرید.

وی افزود: در هر انتصابی باید به مسئله انقلابی گری در کنار شایستگی و توانمندی افراد توجه شود چرا که اگر افراد صرفاً انقلابی باشند و اهل کار و توانمندی نباشند موجب یاس و ناامیدی مردم می‌شود و جریان انقلابی هم لطمه سنگین می بیند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه یقیناً با وفاق و همدلی می‌توان به رشد و پیشرفت در شهرستان دست یافت، اظهار داشت: اگر دست به دست هم دهیم و امور را به دست افراد شایسته و توانمند بسپاریم، موفقیت و پیشرفت حاصل خواهد شد و به اهداف پیش رو دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: از استاندار انتظار داریم که در انتصاب‌ها زیر بار هیچ فشاری نروند و بهترین و شایسته‌ترین نیروها را به میدان بیاورند حتی اگر افراد اهل سهم خواهی ناراضی باشند.

وی افزود: الان وقت کار است، اگر نیت و قصد ما بهبود شرایط است باید دست در دست هم دهیم، اختلاف‌ها را کنار بگذاریم. دعواها را کنار بگذاریم و به جای آن یکدیگر را حمایت کنیم.

کد خبر 5338609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha