۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۳

استاندار خراسان‌جنوبی:

تعاونی محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی به مرحله عرضه سهام رسید

تعاونی محصولات استراتژیک خراسان‌جنوبی به مرحله عرضه سهام رسید

بیرجند- استاندار خراسان‌جنوبی گفت: تعاونی تولیدکنندگان محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به مرحله عرضه سهام رسیده تا برگشت سود اصلی حاصل از فروش محصولات عاید کشاورزان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری صبح چهارشنبه در شورای اداری خراسان‌جنوبی که با حضور مدیران عامل سازمان تأمین اجتماعی و شستا برگزار شد، با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی که دورکاری‌های ادارات لغو شده، مدیران باید کاستی‌ها را جبران کنند، بیان کرد: تأکید ما بر انجام کارهای میدانی و عملیاتی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارزیابی‌های پایان سال دستگاه‌ها بر اساس پیشرفت همین برنامه عملیاتی و اقدامات دستگاه‌ها در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود، بیان کرد: ستاد توسعه خاوران ریل‌گذاری‌های بسیار خوبی برای توسعه استان انجام داده است.

ملانوری ادامه داد: در قالب طرح اکتشافات معدنی خراسان‌جنوبی که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار را نیز طی یک سال به استان تزریق می‌کند، اتفاقات خوبی در زمینه معادن استان رخ می‌دهد.

افزایش تولید پسته با ارتباط کشاورزان و انجمن پسته

استاندار خراسان جنوبی در حوزه مسائل مرتبط با کشاورزی نیز گفت: درخراسان جنوبی حدود ۲۵ هزار هکتار سطح زیر کشت و ۱۵ هزار تن محصول پسته داریم که به لحاظ ریالی ۲ هزار میلیارد تومان درآمد به همراه دارد و اگر ارتباط بین کشاورزان و انجمن پسته ادامه یابد، تا ۲ سال آینده افزایش تولید دو برابری پسته را خواهیم داشت.

ملانوری با اشاره به اینکه صندوق حمایت بخش کشاورزی هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید زعفران در نظر گرفته است، اظهارکرد: همچنین وزارت جهاد کشاورزی ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به خرید زرشک اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تعاونی تولیدکنندگان محصولات استراتژیک استان به مرحله عرضه سهام رسیده است، بیان‌کرد: برگشت سود اصلی حاصل از فروش محصولات کشاورزی به خود کشاورز از اهداف راه‌اندازی این تعاونی است.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه روزهای آینده خرده فروشی از دوکوهانه و یزدان هم آغاز می‌شود، گفت: به زودی کاروانسراهای استان هم به فهرست آثار جهانی خراسان‌جنوبی اضافه می‌شود که همه این موارد از ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی است.

ملانوری با اشاره به احتمال شیوع پیک ششم کرونا گفت: با درگیر شدن برخی کشورها در همسایگی ما با ویروس دلتا پلاس باید با مراقبت شدید از ورود آن به استان جلوگیری کنیم.

مراقبت در راستای جلوگیری از قطع گاز واحدهای تولیدی

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۶ درصد روستاهای خراسان جنوبی از نعمت گاز شهری برخوردارند، گفت: با توجه به اینکه تعداد واحدهای تولیدی متصل به شبکه گاز شهری استان بیشتر و به طور طبیعی مصرف گاز افزایش یافته، باید با مدیریت صحیح مصرف، از قطع گاز واحدهای تولیدی جلوگیری کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهارکرد: بر اساس سخنان رئیس جمهور محترم حمله سایبری که به حوزه سوختی کشور صورت گرفت، اولین و آخرین حمله سایبری نیست و از این نظر ما باید آمادگی لازم برای مقابله با این موارد را داشته باشیم.

ملانوری یادآور شد: در ۶ ماهه اول سال، ۸۴ هزار حمله سایبری در خراسان‌جنوبی صورت گرفته که این حملات در خرداد ماه به اوج خود رسید.

کد خبر 5343008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha