۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام:

نطفه فتنه با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بسته شد

نطفه فتنه با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بسته شد

اصفهان- استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: با تسخیر لانه جاسوسی اولین نطفه جاسوسی و فتنه بسته شد که در پی تحقیر آمریکا نفس حق‌طلبی در جهان اسلام ظهور پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت‌الله قنبری پیش از ظهر پنج شنبه مصادف با روز ملی استکبار ستیزی و ۱۳ آبان در گذر چهارباغ اصفهان با اشاره به رخدادهای بسیاری که نبرد حق علیه باطل و استکبارستیزی را نشان می‌دهد، اظهار داشت: در طول حیات انسان رخدادهای متفاوتی از نبرد علیه استکبار و باطل ثبت شده که محل مقامت انسانی است.

وی افزود: در زمان فرعون سنت خداوند این بود که در سالروز نجات پیدا کردن حضرت موسی و رشد و بالندگی او در قصر فرعون محافظ شود و فرعون که نماد استکبار و سطه‌جویی بود در عمق آب‌های مواج سنگین دفن شود تا روح سلطه‌گری و تفرعن هیچ سرنوشتی به جز تخریب و نابودی پیدا نکند.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: در تاریخ اسلام و انقلاب هم که در ادامه راه انبیا است حکایات‌های عجیبی اتفاق افتاده و در ۱۳ آبان جریان فکری و نظام سلطه شخصیت بزرگانی مانند امام (ره) را به عنوان خطر تشخیص دادند و سعی آن مرد الهی را از بدنه جامعه جدا کنند تا اندیشه امام (ره) که برخواسته از رهنمود ائمه و قرآن است را ریشه کن کنند.

ظهور نفس حق‌طلبی با تسخیر لانه جاسوسی و تحقیر آمریکا

وی ادامه داد: اما خداوند حکومت امام (ره) را بر قلب‌های مردم استوار کرد، او به ایران بازگشت و در یک خروج و با یک ورود و در حماسه‌ای شگفت انگیز، انقلابی را رقم زد که به یک رسم الاخط بین المللی تبدیل شده است.

قنبری با بیان اینکه نظام نوینی توسط امام (ره) تأسیس شده که تمام نظام سلطه را تحقیر می‌کند، افزود: در ۱۳ آبان مرکز جاسوسی و فتنه و فساد در سایه دست نشانده سلطنت و در پرتو انقلاب به تسخیر دانشجویان انقلابی رهرو امام (ره) درآمد. آمریکا نماد شیطان است که تمایت و موجودیت ابلیس در قول و عمل و فعل او تجسم داشت.

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در باور آنها نمی‌گنجید، گفت: با تسخیر لانه جاسوسی اولین نطفه جاسوسی و فتنه بسته و آمریکا تحقیر شد، از این رو خط سازش دچار رعب و وحشت شده بود و در ادامه صدها گروه تروریستی به جان مردم افتادند و ۸ سال دفاع مقدس به مردم و سنگین‌ترین تحریم‌ها را بر علیه انقلاب تحمیل کردند تا نفس حق طلبی در جهان ظهور پیدا نکند.

شکست نظام سلطه و حیثیت آمریکا توسط مردم

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام انقلاب اسلامی را یک موج و هیجان دانست و افزود: در واقع پس از افول ابهت آمریکا عزم و اراده مردم حکومت می‌کند و عاقبت در سایه همان نقطه عطف و در امتداد تبعید امام (ره) شکل گرفت؛ ائتلاف جهانی بر علیه انقلاب اسلامی سرکوب شد و مردم با بیعت با رهبر انقلاب اسلامی و در افق خامنه‌ای، نظام سلطه و حیثیت آمریکا را شکستند.

وی خاطر نشان کرد: برخی گمان می‌کنند که شعار مرگ برآمریکا باعث دشمنی و تحریم شده است، باید بدانند که دشمنی آمریکا از جنس دشمنی فرعون با موسی است، آمریکا نمی‌تواند با ملت ایران که با شهدا بیعت بسته کنار بیاید.

قنبری با اشاره به پدیده دزدی نفت آمریکا از ایران و ناکام ماندن آن تصریح کرد: ملت ایران با قدرت و قوت خود نظام سلطه را تحقیر کردند مانند پدیده دیروز که رسوای بین المللی است که کارشان به دزدی و راهزنی دریایی رسیده است و سرانجام ناو دریایی سارقان عقب نشینی و مال مسروقه به اینجا بازگشت برای اینکه نشان دهند آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند.

خواست مردم مقابله با تبعیض، فساد و اعتماد نکردن به آمریکاست

وی قتل عام مسلمان مظلوم را در قلمرو اسلام، عملکرد فرعونی آمریکا برعلیه جریان حق و توحید، لشکرکشی از دور دست‌ها و انهدام محور مقاومت اسلامی را از دلایل گفتن شعار مرگ بر آمریکا برشمرد و گفت: آمریکا حق وارد شدن به این منطقه را ندارد.

استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام ادامه داد: در سوریه، عراق و افغانستان که جبهه مقاومت اسلامی در بین شیعیان و سنی‌ها وجود دارد به فریاد «هیهات من الظله» تبدیل شده و فریاد دوم را امروز مردم در اوج شجاعت و نماد مقاومت سر می‌دهند که بایدن و سران اسرائیل باید بشنوند که در این چهارباغ عباسی و به نمایندگی از همه مردم با یک فریاد با انقلاب میثاق می‌بند و می‌گوید مرگ بر آمریکا.

وی خاطر نشان کرد: رهروان راه امام (ره) عزم خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته‌اند تا دردهای مردم را التیام دهند و در خواست مردم این است که ما پای انقلاب و ارزش‌ها ایستاده‌ایم و از آنها برای یک لحظه کوتاه نخواهیم آمد؛ دولت اسلامی با تبعیض مقابله و با مظاهر فساد مبارزه کند، کم‌کاری‌های تاریخی را جبران و هرگز به فکر اعتماد به آمریکا نباشد و با حمایت مردم منتظر اضمحلال آمریکا خواهند بود.

قنبری بیان داشت: مردم در واقع اسباب عزت و اقتدار هستند که مسئولان باید با کمک همین مردم سنت‌های غلط و تفرعن‌آمیز را جمع کنند و به دنیا نشان خواهیم داد که ملت ایران زنده است و مرگ و نظام سلطه را به چشم خواهد دید.

کد خبر 5343703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha