۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

کتاب داستانی «بستنی» در کازرون رونمایی شد

 کتاب داستانی «بستنی» در کازرون رونمایی شد

کازرون- کتاب داستانی «بستنی» برگرفته از خاطرات شهید علی اکبر توفیقی به قلم سعید رضا کامرانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در کازرون رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان کازرون و جمعی از مدیران و هنرمندان کازرون برگزار شد، مدیرکل کانون پرورش فکری فارس با اشاره به تأثیر در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به نسل جدید اظهار داشت: بخشی از زحمت پرورش نسل امروز انقلاب برعهده کانون پرورش فکری است. برای شکل‌گیری شخصیت‌ها و جوانان انقلابی که در آینده قلب‌شان برای اسلام، کشور و انقلاب اسلامی بتپد و آگاه شوند، خون‌های پاکی برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تا امروز ریخته شد تا عزت اسلامی و انقلابی این ملت بماند از این رو باید ادامه‌دهنده راه شهدا و انسان‌های مجاهد باشند و روحیه مجاهد پروری در کشور برای حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری، ترویج پیدا کند.

سعیدرضا کامرانی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل فرهنگی گفت: برای کسب نتایج مطلوب در موضوع ترویج فرهنگ اسلامی، مخاطب کودک و نوجوان از اهمیت خاصی به‌ویژه برای اهداف بلند مدت برخوردار است وباید نسبت به معرفی نقش مهم کتاب و کتابخوانی به‌عنوان یک ظرفیت فرهنگی و اجتماعی در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره‌برداری تبلیغی و رسانه‌ای کرد.

وی درخصوص فعالیت‌های کانون پرورش فکری با توجه به شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: با تلاش مربیان استان فارس تنها درشش ماه اول سال جاری بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه کارگاهی وآموزشی شده به صورت آنلاین برگزار شده است.

در انتهای مراسم کتاب داستانی «بستنی» رونمایی شد.

در بخشی از داستان کتاب «بستنی» می‌خوانیم: همیشه وقتی از نی‌ریز بر می‌گشتیم به سمت مناطق جنگی خوزستان، از کمربندی کازرون رد می‌شدیم تا علی اکبر رو سوار کنیم. اونم قبل از اینکه سوار بشه پاش رو می‌ذاشت روی رکاب مینی‌بوس و می‌گفت: برادرا، یا علی! بفرمائید بستنی توفیقی، مهمون من. مغازه بستنی ما نزدیکه. اما همیشه وقت تنگ بود و هیچ وقت جور نشد که مهمونش بشیم.

شهید علی اکبر توفیقی در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلستان شهدای کازرون به خاک سپرده شد.

کد خبر 5344273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha