۱۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۳۰

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛

افزایش ۲۰ درصدی بودجه طرح‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

افزایش ۲۰ درصدی بودجه طرح‌های آبخیزداری چهارمحال و بختیاری

بروجن- معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد بودجه آبخیزداری استان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منصور عصر جمعه در جلسه مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با مسئولان چهارمحال و بختیاری در صورت معرفی طرح‌های آبخیزداری به عنوان راه مقابله با خشکسالی در سال آینده بودجه طرح‌ها افزایش خواهد یافت.

وی به عملکرد خوب استان در حوزه آبخیزداری اشاره کرد و ادامه داد: به منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری ۲۰ درصد بودجه آبخیزداری استان افزایش می‌یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۴۸ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری دچار خشکسالی شده است، تصریح کرد: سند احیای زاگرس تهیه و در کمیته ملی زاگرس مطرح شده است.

منصور با بیان اینکه با اجرای طرح احیای زاگرس مشکل خشکسالی این مناطق حل می‌شود، عنوان کرد: کمیته گیاه پزشکی کشور در حوزه گون و خشکسالی فعالیت جدیدی انجام خواهد داد.

وی بیکاری را شاه بیت مشکلات چهارمحال و بختیاری دانست و گفت: دو حوزه آب و خاک زیربنای تمامی مشکلات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۶ تن در هکتار اراضی کشور در معرض فرسایش بادی قرار دارد، افزود: ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور در معرض فرسایش آبی است که ۲۷ میلیون هکتار از آن بحرانی و ۴۵۰ شهر و ۲۶۰ روستا در معرض خطر هستند.

کد خبر 5344513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha