۱۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵

معاون استاندار مرکزی:

کارمندان فاقد کارت واکسن به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری می‌روند

کارمندان فاقد کارت واکسن به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری می‌روند

اراک - معاون استاندار مرکزی گفت: کارمندان باید کارت واکسن یا تست منفی کرونا ارائه کنند در غیر این صورت پرونده آنها خارج از بروکراسی اداری در هیأت رسیدگی به تخلفات اداری بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اکرمی ظهر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اینکه نامطلوب بودن وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضرورت اعمال اقدامات پیشگیرانه مشابه روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا است، اظهار کرد: لازم است که هر جلسه گزارشی از روند رعایت پروتکل‌ها در استان ارائه شود.

وی ادامه داد: همچنین سازمان صمت و اتاق اصناف نیز موظفند بر رعایت پروتکل‌ها از سوی صنوف، نظارت ویژه و اثربخش داشته باشند و اتاق نیز برنامه ریزی برای جلوگیری از تشکیل صف برای توزیع کالا در شهرها داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از سرد شدن هوا و انجام تست رپید در فضای باز، در ابتدای امر باید از ظرفیت مساجد استفاده کرد و خوشبختانه در این راستا تجربه خوبی در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه انرژی روی واکسیناسیون قرار گرفته و عملاً در بحث رعایت پروتکل‌ها با چالش روبرو هستیم، گفت: باید در کنار واکسیناسیون، پروتکل‌ها مورد تاکید قرار گیرد، و توجه ویژه ای به این امر شود.

اکرمی عنوان کرد: در خصوص بازگشایی مدارس چک لیستی تهیه شده است که رعایت الزامات آن مدنظر قرار می‌گیرد، همچنین موضوع همپوشانی آنفلوآنزا و کرونا باید جدی گرفته شود چراکه امسال شاهد شیوع مواردی از آنفلوانزا هستیم و باید توجه جدی به این دو بیماری به صورت توأمان داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه در خصوص آمارها تشکیک نداشته باشید چراکه این آمارها از سوی شبکه بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود، گفت: با آمارها واقع بینانه رفتار شود، باید افزایش یا کاهش روند بیماری را علت یابی کرد و اگر دلایل کاملاً روشن باشد می‌توان انرژی را بر بهبود شرایط متمرکز کرد.

وی گفت: با توجه به وضعیت کمیجان، امروز فرضیه افزایش آمار بیماری کووید ۱۹ به دلیل بازگشایی مدارس حتماً بررسی شود، همچنین کمیجان کمترین واکسیناسیون را دارد و این شرایط را باید با کار غیرمعمول و متفاوت تغییر داد تا روند افزایش واکسیناسیون را در شهرستان رقم زد.

اکرمی با اشاره به اینکه وضعیت تفرش قرمز شده است، گفت: باید تمامی محدودیت‌ها و پروتکل‌های شرایط قرمز از جمله منع ورود خروج و تعطیلی اصناف را اجرایی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به عدم تزریق واکسن توسط برخی از کارمندان، عنوان کرد: ستاد ملی تصمیم گرفت که کارمندان حتماً واکسن بزنند و در صورت عدم تزریق باید هر سه روز یکبار تست PCR ارائه کنند، اما در حال حاضر با شرایطی روبرو هستیم که فرد نه واکسن می‌زند و نه تست ارائه می‌کند در حالی که کارمند دولت موظف به انجام یکی از دو کار مذکور است.

اکرمی در پایان بیان کرد: در گام نخست باید به کارمند اخطار داده شود و حراست ادارات موظفند از ورود این افراد به اداره ممانعت کنند و پرونده این افراد خارج از بروکراسی اداری در هیأت تخلفات به سرعت رسیدگی می‌شود.

کد خبر 5345253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha