۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۹:۳۳

گزارش «مجله مهر» از مداحان خبرساز؛

از پوستر هالیوودی هیئت تا پوشش نامتعارف مداح

از پوستر هالیوودی هیئت تا پوشش نامتعارف مداح

مدتی است که ویدئوهایی از مداحان جوان در فضای مجازی دست به دست می‌شود و واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است. مجله مهر در بررسی این موضوع با حجت‌الاسلام سید حسین مومنی گفتگویی داشته است.

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله _ مرضیه کیان: همین محرم امسال بود که فضای مجازی از انتقاد به محسن عراقی یکی از مداحان کشور پر شده بود. نوحه او برای حضرت قاسم (ع) انتقاد برخی محبان اهل بیت (ع) را برانگیخت. انتقادی که بیشتر به شعر این نوحه وارد بود.

بعد از انتشار قطعه مداحی محسن عراقی و انتقادهای بسیار زیادی که به سبک مداحی او شد، عراقی در صفحه شخصی اینستاگرام خود عذرخواهی کرد.

حدود یک ماه بعد از انتشار ویدئوی عراقی و انتقادهایی که به آن وارد شد، فیلمی از یک مداح جوان در فجازی دست به دست شد که این مداح در ویدئو، موی خود را رنگ می‌کند. بعد از انتشار این فیلم هم بسیاری از پیشکسوتان عرصه مداحی اعتراض کردند.

از پوستر هالیوودی هیئت تا پوشش نامتعارف مداح

آن ماجرا گذشت و اخیراً پوستری منتشر شد که در نگاه اول، تداعی کننده پوسترهای هالیوودی بود، اما جزئیات آن، حکایت از جلسه روضه هفتگی داشت! جدا از تصویر مداح که با اکسسوری در پوستر نقش بسته بود و کلمات لاتین، شمایلی در پس‌زمینه پوستر وجود داشت که بارها ممنوعیت انتشار این دست تصاویر و نسبت دادن آن به معصومین اعلام شده.

حالا چند روزی می‌شود که ویدئوی مداح جوان یزدی وایرال شده و به دلیل استفاده از گوشواره‌ای که در گوش داشت، واکنش‌های تندی را به همراه داشته، تا جایی‌که ۳ روز گذشته (در روز یکشنبه) این مداح جوان با تذکر پیرغلامان اهل بیت (ع) در استان یزد، کلیپی از خود منتشر می‌کند و ضمن عذرخواهی از مردم، می‌گوید: «از آنجایی که از دوران نوجوانی ارادت خاصی به قنبر، غلام امام حسین (ع) داشته و دارم، با تصور اینکه حلقه به گوش کردن نمادی از نوکری است در هیئت حاضر شدم و با برخوردی احساسی و بدون توجه به تبعات آن موجب ناراحتی ارادتمندان اهل بیت (ع) شدم…»

از پوستر هالیوودی هیئت تا پوشش نامتعارف مداح

برخی نیز بیشتر مته به خشخاش گذاشتند و دستبندی که این مداح به دست دارد را هم زیر ذره‌بین بردند و آن را به نماد نعل اسب شبیه دانسته‌اند؛ نمادی که خرافه است و یکی از سنت‌های غلط رایج شده میان مردم است که آن را نشانه خوش‌یمنی می‌دانند، در حالی‌که بسیاری از اهل روضه با دیدن نعل اسب، یکی از روضه‌های جانسوز واقعه عاشورا برایشان تداعی می‌شود.

از پوستر هالیوودی هیئت تا پوشش نامتعارف مداح

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در گفت و گوی تلفنی با مجله مهر در این باره گفت: «ما این رفتار را تأیید نمی‌کنیم، ولی به آن به چشم یک معضل هم نگاه نمی‌کنیم. باید پدرانه به این مسائل ورود پیدا کرد و تذکرات لازم را به این جوانان داد. وقتی جوانی تا این حد پای اهل بیت (ع) ایستاده و شهامت داشته تا بعد از کار اشتباهی که انجام داده، معذرت‌خواهی کند، پس جا دارد تا با برخورد محترمانه و در عالم دوستی و در خفا توسط پیرغلامان و بزرگان به او تذکر داده شود.»

حجت‌الاسلام مؤمنی با لحنی صمیمی تاکید کرد: «این جوانان غریبه نیستند! واقعیت این است که خودمان برایشان هزینه نکردیم و به آن‌ها میدان ندادیم، در حالی‌که اگر صحبت‌های حاج قاسم را سرلوحه قرار دهیم که مرزبندی نداشته باشیم و چپ و راست و من و آدم‌های خودم و فلان مداح و مریدهای خودش و… را از میان برداریم، متوجه می‌شویم که تشکیلات اهل بیت (ع) جای اتحاد و پیوند قلب‌هاست و نباید با خط‌کش گذاشتن مرز ایجاد کرد.»

کد خبر 5346994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      0 1
      زیر پوستر نوشته می کده شاه نجف علیه السلام ؟ به به چه شود! هیچ کجا بر هیچ چیز نظارتی نیست . بعد این توهین به ساحت مقدس معصوم نیست؟