۱۹ آبان ۱۴۰۰، ۹:۵۸

رحیمی جهان آبادی در صحن مجلس:

زندان در بسیاری از جرایم بازدارنده نیست

زندان در بسیاری از جرایم بازدارنده نیست

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: به اعتقاد بنده زندان در بسیاری از جرایم بازدارنده نیست و زندان‌ها کانون جرم شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل رحیمی جهان آبادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: تریبون مجلس یکی از ابزارهای ارتباط نمایندگان با مردم است و زمانی که هیئت رئیسه مجلس این تریبون را از ما دریغ کند، ارتباط خود را با نمایندگان از دست می دهیم. رویه در مجلس نباید به این گونه باشد که افرادی که فریاد می زنند یا سر و صدا می کنند، بتوانند صحبت کنند و نمایندگانی که فریاد نمی زنند، حق صحبت کردن در مجلس نداشته باشند.

وی در ادامه جلسه در واکنش به اظهارات حسن نوروزی تصریح کرد: بنده در مخالفت با طرح اصلاح موادی از کتاب قانون مجازات های اسلامی گفتم که باید در تعیین میزان زندانی کردن افراد شرایط کشور در نظر گرفته شود و این مسئله یک نگاه حاکمیتی است و یک نگاه فقهی نیست.

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ممکن است دین و اسلام بنده در حد حاج آقا نوروزی نباشد اما قرآن خوانده ام و می دانم که قمار و شراب حرام است. اما متأسفانه این نماینده مجلس گفت که برو و درباره این مسئله فقهی سوال کن.

رحیمی جهان آبادی تأکید کرد: بنده ۲۵ سال استاد دانشکده حقوق هستم و به عنوان یک مسلمان بحث حلال و حرام را می دانم و حرف بنده این بود که زندان در بسیاری از جرایم بازدارنده نیست و زندان ها کانون جرم شده است. ما نماینده ملت هستیم و باید بتوانیم اظهارات خود را در صحن مجلس مطرح کنیم.

کد خبر 5348235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha