۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان:

تمدید پروانه‌ چرای دام استان سمنان تا ۹ آذر امکان پذیر است

تمدید پروانه‌ چرای دام استان سمنان تا ۹ آذر امکان پذیر است

سمنان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: صاحبان پروانه چرای دام در مراتع استان تا نهم آذر ماه امسال فرصت دارند تا نسبت به تمدید پروانه چرای خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر مرادی حقیقی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان درباره طرح‌های این اداره کل در حوزه چرای دام، تاکید کرد: صاحبان پروانه چرای دام در مراتع استان سمنان تا نهم آذر ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های تابعه نسبت به تمدید پروانه چرای دام و تهیه طرح‌های مرتعداری خود اقدام و در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر پروانه آنها باطل می‌شود.

وی افزود: مجریان طرح‌های مرتعداری علاوه بر معافیت ۳٠ ساله از هرگونه پرداخت عوارض سالیانه تمدید پروانه چرا، در صورت هرگونه احیا و توسعه و بهره برداری در سطح مراتع اولویت بهره برداری نیز با آنها است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر اینکه فصل قشلاق از امروز در استان آغاز و دامداران می‌بایست رعایت موارد ذیل پروانه چرا را داشته باشند، گفت: برای ساماندهی و حمایت و جلوگیری از آسیب به مراتع استان سمنان شناسایی دام‌های سنگین در منطقه آغاز شده که برای تسریع همکاری دامداران منطقه را می‌طلبد.

مرادی حقیقی با بیان اینکه کنترل ۱.۲ میلیون مترمکعب سیلاب و روان آب با اجرای پروژه‌های آبخیزداری سال گذشته در استان سمنان انجام شد، ابراز داشت: سالانه ۱۲۲ هزار متر مکعب آبخوان‌ها در مناطق هدف اجراییات آبخیزداری تغذیه می‌شوند.

کد خبر 5350409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha