۲۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹

سازمان هواشناسی پیش بینی کرد؛

بازگشت دوباره آلاینده ها به آسمان کلانشهرها

بازگشت دوباره آلاینده ها به آسمان کلانشهرها

از امروز تا روز دوشنبه در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت اصفهان اراک و تهران و کرج و مشهد افزایش آلاینده های جوی انتظار می رود.

به گزارش خبرنگار مهر بر اساس پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری شنبه در شمال خراسان رضوی و یکشنبه در غرب گیلان و شرق اردبیل بارش پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.

طی این دو روز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شامل اصفهان اراک و تهران و کرج و روز دوشنبه علاوه بر این شهرها در مشهد نیز افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

همچنین طی این مدت در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود. بعدازظهر دوشنبه در برخی نواحی از استان‌های کرمانشاه، کردستان، زنجان، همدان و مرکزی بارش پراکنده گاهی وزش باد رخ می‌دهد.

سه شنبه با بروز سامانه بارشی به نیمه شمالی کشور در غرب، جنوب غربی، مرکز، سواحل شمالی، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، اردبیل، آذربایجان شرقی و همچنین در شمال بوشهر، فارس، کرمان، غرب یزد، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.
در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

چهارشنبه گستره فعالیت سامانه در مرکز، شرق، شمال شرق، سواحل شمالی کشور و استان‌های سمنان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و مرکزی است و به تدریج این سامانه بعد از ظهر از شرق کشور خارج می‌شود.

پنجشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار انتظار می‌رود. همچنین روز سه شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و شمال غرب و چهارشنبه و پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کاهش دما در حدود ۵ تا ۹ درجه رخ می‌دهد.

همچنین از اواخر وقت امروز و طی روز یکشنبه شمال و مرکز خلیج فارس و روزهای سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج است.

کد خبر 5350694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha