۲۳ آبان ۱۴۰۰، ۲۰:۰۵

نخست وزیر لهستان خواستار شد؛

لزوم برداشتن گام های مشخص از سوی ناتو برای مقابله با پناهجویان

لزوم برداشتن گام های مشخص از سوی ناتو برای مقابله با پناهجویان

نخست وزیر لهستان طی سخنانی خواستار اقدام جدی ناتو برای کمک به حل مشکل مهاجران در مرز این کشور با بلاروس شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر لهستان طی سخنانی خواستار اقدام جدی ناتو برای کمک به حل مشکل مهاجران در مرز این کشور با بلاروس شد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر لهستان با درخواست کمک از سوی ناتو برای حل معضل مهاجران، گفت که احتمالاً کشورش به همراه لیتوانی و لتونی خواستار برگزاری شورای مشورتی با اعضای ناتو در قالب ماده ۴ اساسنامه این پیمان نظامی خواهند شد.

«ماتئوش موراویسکی» در سخنان خود گفت: فقط ابراز نگرانی علنی کافی نیست - اکنون ما به گام‌های مشخص و تعهد کل اعضای پیمان نیازمند هستیم.

بر اساس ماده ۴ اساسنامه ناتو، هر یک از اعضا می‌تواند در صورت تشخیص هرگونه تهدید علیه تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و امنیت داخلی خود، نسبت به درخواست برگزاری شورای مشورتی با حضور سایر اعضا اقدام نماید.

لازم به ذکر است، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در گفتگو با وزرای خارجه لهستان و لیتوانی، به بررسی تحولات جاری در مرز این دو کشور با بلاروس پرداخت.

همچنین قرار است بحران پناهجویان در مرز لهستان به عنوان آخرین مقصد سفر پر خطر آنها پیش از ورود به اروپای غربی، در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که این هفته برگزار می‌شود؛ مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

بورل پیشتر با گرفتن انگشت اتهام به سمت دولت مینسک، گفته بود که بحران پناهجویان و تنش‌های مرزی، واکنشی بین المللی را می‌طلبد.

کد خبر 5351840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha