۲۴ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۸

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس:

انگلیس باید در خصوص اغتشاشات آبان ۹۸ و فتنه ۸۸ محاکمه شود

انگلیس باید در خصوص اغتشاشات آبان ۹۸ و فتنه ۸۸ محاکمه شود

رباط کریم- نماینده مردم شهرستان های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انگلیس باید در خصوص اغتشاشات آبان ۹۸ و فتنه ۸۸ محاکمه شود.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص خبری که از قول وی در خصوص حوادث آبان ماه ۹۸ منتشر شده است، اظهار داشت: حرف من در خبر منتشر شده این بود، که انگلیس دادگاهی تشکیل داده و به دفاع از اغتشاشگران ۹۸ پرداخته است، در حالی که در آبان ۹۸ کسی، کس دیگری را نکشت.

وی با بیان اینکه انگلیس باید بابت جنایت‌هایش در جنگ جهانی اول و دوم پاسخ دهد، افزود: انگلیس باید پاسخگوی جنایتش در شهادت شهید نواب صفوی، آیت الله سعیدی، آیت الله غفاری و مرحوم مصدق و نیز جنایت‌های متعدد محمدرضا پهلوی به عنوان مزدور انگلیس در ایران باشد.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی همچنین به جنایت‌های صدام ملعون با حمایت انگلیس و نیز حمایت از منافقین توسط این کشور اشاره کرد و گفت: انگلیس باید به دلیل اقداماتی که انجام داده محاکمه شود، نه اینکه دادگاهی برای دفاع از اغتشاشگران و ضد ایران راه بیاندازد.

وی گفت: سفیر انگلیس در میان اغتشاشگران آبان ۹۸ بود و نقش انگلیس در قحطی کشورمان در جنگ جهانی بر کسی پوشیده نیست، دادگاه آبان ۹۸ فرار رو به جلو روباه پیر است، چرا که انگلیس بود، که در اقداماتی مداخله جویانه در آبان ۹۸ و فتنه ۸۸ هدایت گر اغتشاشگران بود و آدم کُش و مجرم است و باید محاکمه شود.

کد خبر 5352232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha