۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۹:۵۷

نگاهی به وضعیت آب و هوا؛

بارش و وزش شدید باد مهمان استان سمنان می‌شود/ هشدار سرما زدگی

بارش و وزش شدید باد مهمان استان سمنان می‌شود/ هشدار سرما زدگی

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که با ورود سامانه کم فشار بارشی از سمت غرب استان، طی روزهای آتی شاهد بارش باران و برف، کاهش شدید دمای هوا و همچنین وزش باد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی همزمان با آخرین پایان هفته آبان ماه ۱۴۰۰ مهمان استان سمنان خواهد شد در نتیجه شاهد بارش باران، کاهش شدید دمای هوا و همچنین وزش باد خواهیم بود. مجموع این شرایط سبب شده تا هواشناسی استان سمنان هشدار نارنجی را درباره نقاط مرتفع استان صادر کند.

نقشه‌های هواشناسی همچنین نشان می‌دهند که شاهد برودت شدید هوا نیز در سطح استان سمنان خواهیم بود پیش بینی هواشناسی برای آسمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ابری همراه با بارش باران یا برف گاهی وزش باد است و در ارتفاعاتی مانند فولاد محله و مهدی شهر، شمال دامغان، مجن و شاهوار و کالپوش شاهد بارش شدید برف نیز خواهیم بود.

آسمان مرکز استان نیمه ابری است بیشینه و کمینه دمای هوا از ۱۶ و چهار درجه بالای صفر امروز به ۱۱ و یک درجه بالای صفر در روز پنج شنبه کاهش خواهد یافت و این شرایط تقریباً در تمام نقاط استان نیز به صورت مشابه صورت خواهد گرفت. هواشناسی برای امروز و فردای سمنان آسمان ابری همراه با بارش باران و برف و برودت هوا را نیز پیش بینی می‌کند.

آسمان شاهرود نیز نیمه ابری است و هوا از امروز رو به سرما می‌رود هم اکنون دما سنج‌ها بر روی عدد چهار ایستاده‌اند و شب گذشته در بخش بسطام هوا به یک درجه زیر صفر هم رسیده است. پدیده قابل ذکر برای آسمان شاهرود کاهش شدید دمای هوا است به طوری که بیشینه و کمینه دمای هوا که هم اکنون ۱۵ و سه درجه بالای صفر است در روز پنج شنبه به هشت درجه بالای صفر و چهار درجه زیر صفر کاهش خواهد یافت در نتیجه هشدار سرمازدگی در این شهرستان از هم اکنون صادر شده است.

در میامی شرایط مشابه است آسمان نیمه ابری است و از فردا بارش‌ها آغاز می‌شوند این بارش‌ها در کالپوش احتمالاً به صورت برف خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوای میامی برای امروز ۱۵ و سه درجه بالای صفر است اما برای فردا این شاخص به ۱۴ و صفر درجه خواهد رسید برای روز پنجشنبه دمای هوای میامی به زیر صفر نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

شهمیرزاد آسمان ابری دارد دماسنج‌ها عدد هفت را نشان می‌دهند اما ابرها به این شهر نمونه گردشگری زیبا وارد شده و شرایط را تغییر خواهند داد به طوری که دمای هوا از فردا به زیر صفر کاهش خواهد یافت. برای ارتفاعات مهدی شهر نیز بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان دامغان ابری است و وزش باد ۳۸ کیلومتر بر ساعتی مهمترین پدیده جوی امروز سه شنبه است. از فردا به تدریج به میزان ابرها افزوده خواهد شد و دمای هوا نیز کاهش خواهد یافت بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز ۱۶ و چهار درجه بالای صفر گزارش شده اما برای فردا این شاخص به ۹ درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر تغییر خواهد کرد که نشان از برودت هوا دارد.

شرایط در گرمسار و ایوان کی نیز مشابه است امروز آسمان این دو شهرستان همسایه نیمه ابری هستند اما به مرور بر میزان ابرها افزوده خواهد شد تا جایی که برای آخر هفته بارش باران و برف در این دو شهرستان غرب نشین دیار قومس پیش بینی شده است همچنین باید برای گرمسار، برودت دمای هوا را نیز ذکر کرد بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای روز پنجشنبه ۱۰ و دو درجه بالای صفر پیش بینی شده است.

در مجموع باید گفت امروز آسمان اغلب نقاط استان سمنان ابری است اما از فردا کم کم بر میزان ابرها افزوده خواهد شد و شاهد سرمای شدید هوا و بارش برف و باران در غالب شهرستان‌های استان سمنان خواهیم بود. بارش در ارتفاعات به صورت برف است در نتیجه تردد در محورهای مواصلاتی استان فقط در صورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ امکان پذیر خواهد بود. در پایان باید گفت دمای هوای استان سمنان طی دو روز آتی به شدت کاهش خواهد یافت و در آخرین روز این هفته تقریباً دمای هوا در ۹۰ درصد نقاط استان سمنان زیر صفر خواهد بود.

کد خبر 5353039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha