۲۶ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۴۳

در یک‌نشست مجازی؛

روایت راویان معاصر درباره امین‌السلطان بررسی می‌شود

روایت راویان معاصر درباره امین‌السلطان بررسی می‌شود

نشست مجازی «امین السلطان به روایت راویان معاصر» با سخنرانی سعاد پیرا فردا پنجشنبه ۲۷ آبان برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست مجازی «امین السلطان به روایت راویان معاصر: نگاه جدیدی به بحث روایت در تاریخ‌نگاری» با حضور و سخنرانی سعاد پیرا به میزبانی عباس عربی از ساعت ۲۱ پنجشنبه ۲۷ آبان برپا می‌شود.

برگزار کننده این نشست موسسه هزار آوای تاریخ است و علاقه‌مندان برای حضور در نشست می‌توانند به صفحه اینستاگرامی hezar_avaye_tarikh@ مراجعه کنند.

سعاد پیرا از پژوهشگران معاصر با تخصص بر تاریخ قاجار و از اعضای نشر تاریخ ایران است. از جمله کتاب‌های منتشر شده از وی می‌توان به این عناوین اشاره کرد:

ترجمه کتاب «جنگ ایران و انگلیس و جدایی هرات: ۱۲۷۳ هجری قمری» نوشته باربارا انگلیش، تصحیح کتاب‌های «عشاق پاریس با مقدمه مفصلی بر تاریخ ترجمه در طول تاریخ قاجار» (با همکاری عباسقلی صادقی)، «سفرنامه کرمان و بلوچستان فیروزمیرزا فیروز» (به اتفاق منصوره اتحادیه)، «مکاتبات و نامه‌های میرزا علی‌اصغرخان اتابک امین‌السلطان با مظفرالدین‌شاه» (به اتفاق علیرضا نیک‌نژاد)، «نصرت‌الدوله: مجموعه مکاتبات، اسناد و خاطرات فیروزمیرزا فیروز» (به اتفاق منصوره اتحادیه)، «دفتر ثبت احکامات حضرت والا شاهزاده عمادالسلطنه در حکومت شقاقی و بلوکات ثلاث» (به اتفاق بهمن بیانی) و «زیر پوست شهر: راپورت‌های نظمیه (پلیس مخفی) شیراز: منتخبی از اسناد و مدارک عبدالحسین میرزا فرمانفرما در حکومت فارس» (به اتفاق منصوره اتحادیه و سعید روحی)

کد خبر 5353922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha