۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۴۱

ذبیح الله مجاهد تشریح کرد:

محورهای دیدار مقامات طالبان با هیئت‌های آلمان و هلند در افغانستان

محورهای دیدار مقامات طالبان با هیئت‌های آلمان و هلند در افغانستان

سخنگوی طالبان به تشریح محورهای دیدار عصر امروز ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی معاونان نخست‌وزیر با هیئت‌های ویژه آلمان و هلند در امور افغانستان پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ملا عبدالغنی برادر و مولوی عبدالسلام حنفی معاونان نخست‌وزیر دولت طالبان در افغانستان بعد از ظهر امروز (به وقت محلی) با نمایندگان و هیئت‌های ویژه آلمان و هلند در امور افغانستان در کاخ ریاست جمهوری در کابل دیدار و پیرامون ارائه کمک‌های بشردوستانه و بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و بشردوستانه در افغانستان رایزنی کردند.

بر اساس این بیانیه، برادر در این دیدار گفت: دارایی‌های مسدود شده افغانستان متعلق به افغان هاست و باید آزاد شود. ما از جامعه جهانی می خواهیم که به وضعیت افغانستان توجه کند، اگر فقر در افغانستان افزایش یابد، تاثیر منفی بر همه خواهد داشت.

نماینده ویژه آلمان در افغانستان نیز در این دیدار ادعا کرد: ما در کنار مردم افغانستان هستیم. آلمان علاوه بر کمک‌های قبلی، همچنین ۶۰۰ میلیون یورو کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ارائه خواهد کرد.

در همین راستا مولوی عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر دولت طالبان هم گفت: افغانستان و آلمان روابط تاریخی دارند و ما می‌خواهیم این روابط را گسترش دهیم. ما اجازه نخواهیم داد که کسی از خاک افغانستان برای منطقه و جهان خطر ایجاد کند. برای جلوگیری از کشت، قاچاق و روند تولید مواد مخدر تلاش می‌کنیم. سعی می‌کنیم با همکاری بین‌المللی به کشاورزان کمک کنیم.

حنفی با اشاره به اینکه «امنیت و شرایط کامل برای سرمایه گذاری در افغانستان ایجاد شده است»، از آلمان و هلند و سایر کشورهای جهان خواست تا در زمینه‌های مختلف به‌ویژه معدن، انرژی و بهداشت در افغانستان فعالیت کنند.

کد خبر 5354946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha