۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۷:۰۰

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

عدالت بدون پشتوانه نظری مستحکم محقق نخواهد شد

عدالت بدون پشتوانه نظری مستحکم محقق نخواهد شد

بجنورد-مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد تحقق عدالت بدون وجود پشتوانه نظری مستحکم را ناممکن دانست و گفت: زمانی باید انتظار اجرای عدالت داشته باشیم که روی آن سرمایه گذاری علمی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده ظهر پنج شنبه در جمع طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی به تبیین موضوع عدالت اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: عدالت، آرمان همیشگی جوامع بشری و آرمان اصیل انقلاب اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد ادامه داد: انقلاب اسلامی به‌تبع تعالیم اسلامی کوشش برای تحقق عدالت اجتماعی را یکی از مهم‌ترین اصول و اهداف خود قرار داده و به بیان امام خامنه‌ای هزار سال است که امت اسلامی برای قسط و عدل دعا می‌کند.

وی افزود: این نظام اسلامی به وجود آمده است تا در گام نخست قسط و عدل را پیاده کند؛ قسط و عدل، واجب‌ترین کارها است زیرا ما رفاه را هم برای قسط و عدل می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در یک نگاه ساده گرایانه عدالت اجتماعی باید بدون هیچ عذری در طول ۴۲ سال اخیر محقق می‌شد؛ اما واقعیت این است که تحقق عدالت اجتماعی بدون وجود یک تکیه‌گاه نظری و کاربردی قوی بیشتر به یک شوخی شباهت دارد؛ زیرا زمانی می‌توان انتظار داشت عدالت اجتماعی در ایران عینیت پیدا کند که حاضر به سرمایه‌گذاری‌های علمی و تبیینی قوی برای گفتمان سازی و جریان سازی صحیح در زمینهٔ عدالت اجتماعی باشیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد تصریح کرد: علاوه بر این پیگیری ارزیابی عدالت اجتماعی در عصر انقلاب اسلامی، به‌عنوان مقدمه، نیازمند توجه به شرایط عدالت در جهان معاصر است.

وی با بیان اینکه گفتمان سازی، جریان سازی و فرهنگ‌سازی سه سیاست راهبردی برای تحقق عدالت است، افزود: گفتمان، مفهوم یا مفاهیمی رسا، شفاف، فراگیر، همه خواه و مورد مطالبه عمومی است و به بیان رهبر معظم انقلاب گفتمان، یعنی آن فکر رایج بین مردم، مطالبه عمومی مردم؛ یعنی آن چیزی که به‌صورت باور عموم تلقّی بشود و مردم به آن توجه داشته باشند.

آزموده با اشاره به اینکه برخی گفتمان‌ها مثل رویکردهای دولت‌ها زمان‌دار هستند ولی برخی از گفتمان‌ها مثل گفتمان استقلال‌طلبی و عدالت‌خواهی دائمی و همیشگی است، گفت: گفتمان سازی یعنی تلاش برای فراگیری و رواج یک مفهوم و معرفت به‌طوری‌که مورد مطالبه همگانی گردد.

کد خبر 5355116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha