۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت اجرای طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی خراسان جنوبی

ضرورت اجرای طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی خراسان جنوبی

بیرجند -مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی متوسطه استان باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی واقعی امروز پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی متوسطه اول و دوم خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: این طرح با هدف تقویت فرهنگ کار، آشنایی دانش آموزان با مشاغل مورد علاقه خود، غنی سازی اوقات فراغت، ایجاد زمینه برای خوداشتغالی فارغ‌التحصیلان و استفاده از در آمدهای حاصل برای ارتقای کمی و کیفی امور آموزشی و رفاهی اجرا خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: ضرورت اجرای این طرح سبب شد تا تصمیم برای اجرای آن در مدارس شبانه روزی متوسطه استان گرفته شود.

وی ادامه داد: در این راستا دانش آموزان مدارس شبانه روزی متوسطه اول و دوم نظری هر دانش آموز حد اکثر ۳ روز در هفته به مدت ۶ ساعت به صورت فوق برنامه حداکثر ۱۲۰ ساعت در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

به گفته وی در ۱۵ سال گذشته در مجموع یک میلیارد تومان به دلیل در اولویت نبودن آموزش و پرورش به آن اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: اما از زمان استاندار سابق آموزش و پرورش در اولویت قرار گرفت و با طرح دغدغه‌های آموزش و پرورش در این شورا مصوبات خوبی با توجه به نگاه ویژه موجود برای آموزش و پرورش داشته ایم و پی گیری های خوبی برای اجرای آنها انجام شده است.

وی با اشاره به مصوبات نشست قبلی این شورا ادامه داد: کلاس‌های روستایی و عشایری با نرم جمعیتی زیر ۱۵ نفر و کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و کارگاهی هنرستان‌ها به شکل حضوری فعالیت خود را آغاز کردند.

وی گفت: اقداماتی برای استفاده از انرژی خورشیدی با استفاده از نظرات کارشناسی در اردوگاه‌های آموزش و پرورش، اجرای طرح ایمن سازی زیر ساخت‌های حیاتی در برابر جملات سایبری در اداره کل آموزش و پرورش استان و تهیه طرح پژوهشی تحلیل محتوای بررسی پیامدهای گسترش فضای مجازی در کرونا و پسا کرونا بر دانش آموزان بر اساس مصوبات این شورا در حال انجام است.

وی تصریح کرد: باید مشکلات در مسیر اجرای آنها با همکاری استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر طرف شود.

کد خبر 5355160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha