۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۸:۴۴

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام محله مسجد را مبدا تحول فرهنگی جامعه سازد

امام محله مسجد را مبدا تحول فرهنگی جامعه سازد

اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل رسالت امامان محله را فرماندهی فرهنگی و ارزش‌های دینی عنوان کرد و گفت: مساجد باید به همت امامان محله، محور تحول جامعه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه نشست شهید مدافع حرم علی سیفی با موضوع «هم اندیشی و هماهنگی مدیران، شبکه امامان و شریکة الامام استان اردبیل»، با اشاره به برنامه تحول آفرین سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه مساجد، امامان محله را سرفصل این برنامه‌های تحولی عنوان و اظهار کرد: ایجاد مسجد هم‌طراز اسلام نیازمند آموزش، برنامه ریزی و هم اندیشی امامان محله است.

وی تحول بنیان‌های فکری جامعه را برخاسته از کانون مساجد عنوان کرد و گفت: جوشش و تحول درونی باید از مساجد آغاز شود تا شاخصه عمومی جمعیت مردم در این مکان مقدس افزایش یافته و شاهد پویایی و پیشرفت امور فرهنگی، اجتماعی و معیشتی در محلات باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل همراهی همسران امامان محله را عامل پیشبرد امور فرهنگی در محلات برشمرد و افزود: همکاری خانواده امامان محله به عنوان شریکة الامام، راه مؤثر در توسعه بیش از پیش امور تبلیغی در سطح وسیعی از جامعه و پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و دینی قشر بانوان و دختران است.

امام محله باید مسجد را مبدا تحول فرهنگی جامعه سازد

تمدن سازی هدف اصلی از فعالیت امامان محله است

در ادامه حجت الاسلام سید ناصر میر محمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت اردبیل در سخنانی، برگزاری جلسات هم اندیشی و قعده های طلبگی را ضرورت مهم در احصاء مسائل و مشکلات تبلیغی عنوان کرد و گفت: امامان محله به عنوان نزدیک ترین گروه تبلیغی به افراد جامعه در قالب محلات مسجد محور، به عنوان سربازان پیشرفت فرهنگی در صدد تمدن سازی در جامعه هستند.

وی بر ضرورت ارتقا و به روز رسانی دانش و مهارت تبلیغی امامان محله تاکید کرد و گفت: اگر فردی می‌خواهد امامت محله را برعهده گیرد باید در تمام حوزه‌ها آگاه و پیشتاز باشد و این امر نیازمند ارتقای مهارت و دانش تبلیغی به روز و کارآمد است.

مدیر عامل بنیاد هدایت اردبیل به نقش خانواده روحانیون در فعالیت‌های تبلیغی اشاره کرد و افزود: نقش همسران روحانیون و امامان محله در پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در محلات بی بدیل و دارای اثرگذاری بالایی بوده و الگوسازی صحیح اجتماعی به همت آنان صورت می‌گیرد.

کد خبر 5355795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha