۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۷

کارشناس تکواندو در گفتگو با مهر:

وزیر ورزش مراقب مهندسی انتخابات باشد/ تکواندو به جراحی نیاز دارد

وزیر ورزش مراقب مهندسی انتخابات باشد/ تکواندو به جراحی نیاز دارد

پیشکسوت تکواندو گفت: انحصارطلبی، عدم شفافیت در انتخابات و مسائل مالی در کنار محدود کردن افراد دارای جایگاه، تکواندو ایران را در یک دهه اخیر با یک فاجعه روبرو کرده است.

سالم چیگل که سابقه سالها حضور در بخش های مختلف تکواندو را دارد با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: عملکرد پولادگر در دهه ۸۰ با توجه به مدال‌آوری نخبگان ناشی از عملکرد مربیان پایه و باشگاه‌ها از جمله مقاومت بسیج و سپاه مثبت ارزیابی می‌شود ولی در دهه ۹۰ فاجعه روی داده است و به وزیر ورزش هشدار می‌دهیم که در صورت بی تفاوتی مسئولان ورزش کشور شک نکنید که روند فاجعه بار تکواندو ادامه خواهد یافت.

رئیس پیشین هیأت تکواندو استان ایلام ادامه داد: در حال حاضر انتخابات فدراسیون و هیأت‌های تکواندو مهندسی می‌شود و در واقع انتصاب است نه انتخاب. آقای پولادگر نزدیک به ۲۹ سال است که تکواندو را در اختیار دارد. تمام ظرفیت موجود برای تکواندو به یک دایره خیلی بسته محدود شده است. هرکس خارج از این دایره حذف می‌گردد. منتقدان طرد می‌شوند. بسیاری از مدیران و مربیان توانمند تکواندو کنار رفته‌اند. حلقه استان‌هایی که در تکواندو عنوان می‌آورند، هر روز محدودتر می‌شود. یکی از دلایلش انتخاب افرادی است که هماهنگ باشند و نه توانمند.

سرپرست سابق تیم تکواندو مقاومت بسیج خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۱، در خاک کره جنوبی قهرمان جهان شدیم و سال ۲۰۱۲ و با تک مدال نقره در بازی‌های المپیک آژیر هشدار به صدا درآمد. همان زمان گفتیم پولادگر باید استعفا بدهد. اگر همین حالا این اتفاق بیفتد نزدیک به یک دهه را از دست داده‌ایم و در صورتی که وزیر ورزش جلوی مهندسی انتخابات را نگیرد در رقابت با هادی ساعی، باز هم پولادگر رئیس فدراسیون خواهد شد. این یعنی ادامه روند بسیار بد کنونی. تداوم اوضاع وخیم تکواندو و....

پیشکسوت تکواندو تصریح کرد: تکواندو به نوگرایی و هوای تازه نیاز دارد. لازم است شرایطی فراهم شود که سرمایه‌های تکواندو وارد عرصه شوند. الان قهرمانان ایرانی در میادین بین‌المللی و المپیک روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و این نماینده ایران است که شکست می‌خورد.

داور بین المللی تکواندو با بیان اینکه نه انتخابات شفافی در تکواندو وجود دارد و نه مسائل مالی شفاف اظهار داشت: درآمدهای تکواندو از محل هزینه‌های اجباری برای مربیان و ورزشکاران این رشته است و معلوم نیست همین پول چگونه هزینه می‌شود؟ این در حالی است که راهکارهای مختلف درآمدزایی نادیده گرفته شده است.

چیگل در مورد دوری چند ساله از تکواندو و ورزش گفت: به هیچ عنوان از ورزش بخصوص تکواندو دور نبوده و نخواهم بود. سال‌هاست در تمام حوزه‌های تکواندو فعال بودم، در سایر حوزه‌های ورزشی نیز فعالیت دارم. هیچ وقت از ورزش جدا نبوده‌ام. در مسائل بین‌المللی با فدراسیون‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال همکاری می‌کنم. از اردوها گرفته تا بازی‌های رسمی با نمایندگان عربستان در کشور ثالث.

وی در پایان گفت: طبیعی است که آمادگی را داشته باشم که برای تکواندو کشورم با فدراسیون همکاری کنم ولی قطعاً زمانی که پولادگر رئیس آن نباشد! در این ۱۰ سال، پای بسیاری از تلاشگران تکواندو از این رشته بریده شده است. ایده‌های جدید راه به جایی نمی‌برند. تکواندو دچار خفقان شده است و افول و نزول آن ادامه می‌یابد اگر وزیر ورزش، فکری عاجل برای این موضوع نکند.

کد خبر 5356713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha