۳۰ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۱

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد؛

افزایش ضریب واکسیناسیون بین دانش‌آموزان، فرهنگیان و دانشگاهیان

افزایش ضریب واکسیناسیون بین دانش‌آموزان، فرهنگیان و دانشگاهیان

مشهد ـ استاندار خراسان رضوی گفت: ضریب واکسیناسیون بین دانش‌آموزان بالای ۱۲ سال، فرهنگیان، دانشگاهیان و اساتید باید افزایش یابد تا به درصد واکسیناسیون مطلوب برسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب‌علی نظری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی که در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت کرونا در استان همچنان مناسب ولی شکننده است از این رو، مراقبت همچنان جدی و لازم است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون همچنان باید در دستور کار باشد و سرعت آن افزایش پیدا کند، در این راستا تا زمانی که مراجعه کننده وجود دارد، وظیفه داریم در ارتباط با تزریق واکسن ظرفیت را در اختیار مردم قرار دهیم و کاهش ابتلاء را از این طریق شاهد باشیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این‌که رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در همه بخش‌ها همچنان دنبال شود، گفت: از همه هم‌استانی‌های عزیز درخواست داریم تا الزامات بهداشتی را همچنان به شکل جدی رعایت کنند.

وی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش تأکید کرد: درخواست ما از آموزش و پرورش این است که پروتکل‌های مربوطه را جدی‌تر رعایت کنند که در این رابطه نیاز است دقت بیشتری صورت بگیرد تا درصد واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان ۱۲ سال به بالا افزایش پیدا کند.

نظری با بیان این‌که ضریب واکسیناسیون در بین دانشگاهیان و اساتید نیز باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: مخاطبین باید به‌صورت صنفی و بخشی بررسی شوند تا نتیجه اقدامات بهتر مشاهده شود و به میانگین مطلوب واکسیناسیون استانی برسیم.

وی با اشاره به این‌که نظارت بر هتل‌ها و مراکز اقامتی موضوع بسیار جدی است، اضافه کرد: مراکز اقامتی محل تجمع و تراکم جمعیتی است که باید نظارت در این اماکن به جدیت صورت گیرد که علاوه بر آن، کنترل و نظارت بر مبادی ورودی به استان اعم از مرزها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن باید تداوم داشته باشد.

کد خبر 5357106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha