۳ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۰

برای رویدادهای سال ۲۰۲۲؛

نگاه مثبت مدعیان کشتی فرنگی به چرخه انتخابی تیم ملی

نگاه مثبت مدعیان کشتی فرنگی به چرخه انتخابی تیم ملی

مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی گفت: فدراسیون کشتی با اجرای چرخه‌ انتخابی به تمامی مدعیان فرصت می‌دهد تا به آن چیزی که حقشان است برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش محمد بنا و همکارانش در کادر فنی اقدام به تدوین و اعلام چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی کردند تا ملی پوشان این رشته بتوانند برای حضور در پیکارهای بین المللی ۲۰۲۲ طبق یک روند شفاف و عادلانه مشخص شوند. هر چند هنوز برخی از اهالی کشتی معتقدند چرخه انتخابی مذکور تفاوت چندانی با همان روش گلخانه‌ای و انتصاب فرنگی‌کاران از سوی محمد بنا ندارد و بعید به نظر می‌رسد نظر تمامی مدعیان را جلب کند.

در همین راستا مهدی فلاح فرنگی‌کار مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی نیز نظر مثبتی به اجرای چرخه انتخابی دارد و معتقد است کادر فنی با تصمیم بر اجرای چرخه انتخابی نشان داد می‌خواهد همه کشتی گیران واجد شرایط و توانمند با هم مصاف کنند و در نهایت به حق واقعی خودشان برسند.

وی در ادامه گفت: پیکارهای انتخابی طی سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ برگزار شد اما دو سال به خاطر کرونا تعویق داشت. برگزاری این مسابقات صد درصد تأثیر مثبتی دارد و دلیل آن هم این است که پشتوانه‌ها انگیزه می‌گیرند. کشتی‌گیری که دوم شده تلاش می‌کند برای اولی بجنگد و به اردو راه پیدا کند.

مدعی وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی در مورد برنامه خود در سال جدید نیز گفت: مدتی بنا به دلایلی از اردوی تیم ملی دور بودم اما تمرینات خود را قطع نکردم. وزنم پایین بود و برای وزنم تمرین می‌کردم تا بتوانم آنرا بالا ببرم. منتظر مسابقات انتخابی هستم که امیدوارم برای بازی‌های آسیایی و جهانی در هر میدان که انتخاب شدم شرکت کنم.

فلاح در پایان به رقابتهای لیگ برتر اشاره کرد و گفت: در لیگ امسال با تیم فولادین ذوب آمل قرارداد دارم. خوشبختانه شرایط خوب است و از روزی که در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی می‌گیرم شرایطم بهتر هم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی صبح روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه و رقابت‌های رده بندی و فینال نیز عصر همان روز در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار خواهد شد.

ابتدا تیم‌های فولادین ذوب آمل و امیدهای لرستان و سپس تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی و سیناصنعت ایذه در مرحله نیمه نهایی به میدان می‌روند و تیم‌های برنده راهی دیدار فینال و تیم‌های بازنده نیز راهی دیدا رده بندی می‌شوند.

کد خبر 5359440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha