۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج:

مدیران کردستانی در مسیر تحقق آرمان های بسیج قدم بردارند

مدیران کردستانی در مسیر تحقق آرمان های بسیج قدم بردارند

سنندج- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج گفت: هر مدیری از آرمان های بسیج فاصله پیدا کرد خسران دنیا و آخرت شامل حال او شد و جایگاهی در بین مردم نداشت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن عسکری به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: بسیج قبل از آنکه یک سازمان باشد یک تفکر است و حضرت امام خمینی (ره) با تأسی از سیره رسول الله (ص) فرمان تشکیل این سازمان را صادر کرد.

وی افزود: بسیجی یعنی تربیت یافته مکتب پیامبر و قرآن کریم بوده و بسیج متعلق به این دوران نیست و برای همه دوران‌ها زنده و پویا است.

عسکری در ادامه سخنان خود گزارشی از اقدامات سپاه سنندج را ارائه کرد و گفت: هفته بسیج امسال را با شعار «بسیج پاره تن مردم» شروع کردیم و مدال افتخار برای یک بسیجی خدمتگزاری به مردم است.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ یادواره شهید از پارسال تاکنون در سنندج با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کردیم و هم اکنون بیش از ۳۰۰ تیم گشت‌های رضوین در راستای امنیت محلات فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام تیم‌های پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون به روستاهای «نران»، «گاودره»، «اویهنگ»، «حسن آباد» و «نگل» به همراه اعطای داروی رایگان به مردم، راه اندازی یک بیمارستان تخصصی دندان پزشکی رایگان در «ننله»، برپایی دو مرحله درمانگاه چشم پزشکی در نایسر با ویزیت رایگان بیش از هزار و ۵۰۰ نفر و اعطای هزار و ۲۰۰ عینک رایگان به مردم از دیگر خدمات این مجموعه بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج از راه اندازیبیمارستان صحرایی در نگل با حضور ۷۵ پزشک از تهران، اصفهان و خوزستان با ارائه خدمات رایگان پزشکی به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر، ایجاد ۱۲ پایگاه رصد کنترل کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی و برگزاری کارگاه‌های کاهش آسیب اجتماعی در ۱۲ محله شهر سنندج به عنوان دیگر خدمات ارائه شده این مجموعه یاد کرد.

وی افزود: اعزام ۳۵۰ معتاد متجاهر به کمپ‌ها و اشتغال زایی با وام برای برخی از آنها و جشن ۲۵۰ بهبود یافته از دیگر خدمات مجموعه بسیج در شهرستان سنندج بوده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در کنار مردم بوده ایم و از ضد عفونی کردن معابر و تولید ماسک تا رزمایش کمک مومنانه به مردم سنندج خدماتی را ارائه کرده ایم که اهدای بیش از ۴۶ هزار بسته معیشتی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال از جمله این خدمات بوده است.

وی از ساخت ۷۷ واحد مسکن برای مددجویان کمیته امداد و مرمت ۲۹ مسجد و خانه عالم، چهار باب مدرسه و حل مشکل آبرسانی به چهار روستای ابن شهرستان به عنوان دیگر خدمات انجام شده در یک سال اخیر نام برد.

عسکری افزود: در این مدت با همراهی خیرین زمینه آزاد سازی ۳۱۳ زندانی جرایم غیر عمد فراهم شد و ۵۱ فقره جهیزیه نیز به زوجین جوان نیازمند اعطا شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بسیج یک حلقه اتصال بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است و هر جا از این ظرفیت استفاده شد بسیج خوش درخشید و نمونه بارز آن دوران دفاع مقدس است.

عسکری خاطرنشان کرد: هر مدیری از آرمان‌های بسیج فاصله پیدا کرد خسران دنیا و آخرت شامل حال او شد.

وی ابراز امیدواری کرد که استاندار جدید کردستان با انتخاب مدیرانی انقلابی و جهادی و با روحیه‌ای بسیجی در راستای کاهش دغدغه‌های مردمی قدم بردارد.

در پایان نیز از اعضای ستاد اقامه نماز جمعه سنندج تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 5361097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha