۷ آذر ۱۴۰۰، ۹:۵۲

عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه مطرح کرد؛

سوء مدیریت حلقه مفقوده توسعه کرمانشاه

سوء مدیریت حلقه مفقوده توسعه کرمانشاه

کرمانشاه- عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به عوامل عدم پیشرفت و توسعه استان طی سالیان گذشته، گفت: سوء مدیریت و عدم برنامه ریزی حلقه مفقوده توسعه استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر خبرگزاری مهر استان کرمانشاه پاسخگوی سوالات مطرح شده خبرنگاران در حوزه امهال وام مناطق زلزله زده، منطقه آزاد قصرشیرین و انتصابات مدیران در استان کرمانشاه خبرگزاری مهر بود.

شهریار حیدری با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی استان کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه دارای ظرفیت و موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای است که در هیچ کجای کشور نمونه آن یافت نمی‌شود.

وی افزود: استان کرمانشاه دارای ۶ مرز و بازارچه مرزی، منابع آب کافی، زمین‌های کشاورزی مناسب و سه هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت شده بوده که چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی نیز شناسایی شده که بسیاری از آنان می‌تواند به ثبت تاریخی برسد و گردشگری استان را توسعه دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: به دلیل عدم توجه و برنامه‌ریزی در استان کرمانشاه طی ادوار گذشته، گردشگری استان کرمانشاه با وجود جاذبه‌های گردشگری بسیار وضعیت مناسبی نداشته و در مطالعه‌ای که توسط اساتید دانشگاه در استان کرمانشاه انجام گرفته، تمام کارشناسان به اتفاق نظر بیان کردند نگاه مدیران توسعه محور نبوده و تا زمانی که به زیرساخت‌ها توجه نشود، نمی‌توان از ظرفیت‌های استان کرمانشاه به درستی بهره برد.

روند توسعه زیرساخت‌ها در استان کرمانشاه کند است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که زیر ساخت گردشگری و جاده‌ای به خوبی مهیا نشود نمی‌توان از گردشگری استفاده کرد و هنگامی که راه آهن کرمانشاه تکمیل نگردد نمی‌توانیم از بازار عراق و سوریه به بهترین شکل استفاده کنیم و بعضی پروژه‌ها مانند احداث سدها به جای ۲ سال، ۲۰ سال به طول می‌انجامد.

سوء مدیریت حلقه مفقوده توسعه کرمانشاه

وی با اشاره به وضعیت سامانه گرمسیری، گفت: سامانه گرمسیری بعد از ۲۰ سال هنوز به اهداف مشخص شده خود دست نیافته است.

حیدری گفت: یکی دیگر از مشکلات استان کرمانشاه موضوع انتخاب مدیران توانمند برای کمک به استان کرمانشاه است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طی تحقیق انجام گرفته توسط مدیران با تجربه استان کرمانشاه و اساتید دانشگاه تهران و اصفهان در حوزه کشاورزی و معادن که در قالب یک نقشه پیاده سازی شد، مشخص گردید استان کرمانشاه برای پنج میلیون نفر قابلیت اشتغالزایی دارد اما هم اکنون برای اشتغال با مشکل مواجه‌ایم و در حوزه آسیب‌های اجتماعی، نرخ فلاکت و اشتغال دارای وضعیت مناسبی نیستیم.

سیستم بانکی علت اصلی مشکلات در امهال وام مناطق زلزله زده / مشکل به زودی مرتفع می‌شود

حیدری با اشاره به موضوع امهال وام مناطق زلزله زده، افزود: برای امهال وام مناطق زلزله زده نیاز بود که ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به بانک‌های استان کرمانشاه تخصیص پیدا کند و این فرایند چهار الی پنج ماه به طول انجامید که رایزنی‌های فراوانی با دولت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان برنامه بودجه انجام گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در امهال وام مناطق زلزله زده وجود دارد آن است که سیستم بانکی به‌دلیل مشکلات فنی نمی‌تواند اعتبار دولت را در سامانه اعمال کند و به همین دلیل بانک‌ها به اخذ اقساط اقدام می‌کنند اما جلسه‌ای با رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه برگزار شده تا هرچه سریع‌تر این موضوع برطرف شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از بانک‌ها به دلیل تعداد مراجعین کمتر در موضوع امهال وام مناطق زلزله زده دستورالعمل ابلاغی را به صورت دستی در سیستم بانکی اعمال کرده اما در بانک‌های اصلی مشکل اعمال اعتبار هنوز پا برجاست.

حیدری بیان کرد: طی هفته آینده سرانجام با رایزنی‌های بسیار مقرر شده موضوع اعمال امهال وام مناطق زلزله زده حل شود و جریمه‌های دریافتی به جای اقساط محسوب شود.

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در انتظار تصویب اعتبار

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، تصریح کرد: پس از پیگیری‌های فراوان توسط مسئولان استان کرمانشاه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید و جلساتی نیز با مدیر وقت مناطق آزاد تجاری کشور در جهت پیشبرد اهداف برگزار شد.

سوء مدیریت حلقه مفقوده توسعه کرمانشاه

وی اضافه کرد: پس از رایزنی صورت گرفته برای هر یک از مناطق تجاری یک معین انتخاب شد که معین منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، منطقه آزاد جلفا انتخاب شده که پس از بازدید و برگزاری جلسات با مدیر منطقه آزاد جلفا طرح جامع مناطق آزاد تجاری برای اختصاص اعتبار توسط دولت باید آماده شود.

حیدری بیان کرد: تصویب طرح جامع مناطق آزاد تجاری و اختصاص اعتبار توسط دولت یکی از مشکلات پیش روی مناطق آزاد تجاری در کشور بوده که جلساتی در در این راستا با سعید محمد رئیس مناطق آزاد کشور برگزار شده است.

اشتغالزایی و صادرات اولویت نخست منطقه آزاد قصرشیرین

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: اما در این میان یکی از کارهایی که صورت گرفته توسعه منطقه آزاد قصرشیرین بوده که در ابتدا این طرح از قصرشیرین تا مرز پرویزخان را شامل می‌شد اما مرز خسروی نیز هم اکنون به آن افزوده شده است.

حیدری ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های بزرگ منطقه آزاد تجاری قصرشیرین برخلاف منطقه آزاد قشم و… موضوع سرمایه گذاری، تولید، صادرات و اشتغالزایی بوده و انتظار می‌رود طی چهار الی پنج ماه آینده تخصیص اعتبارات محقق شود.

عدم شناخت مدیران علت اصلی انتصابات فامیلی / مدیران پاسخگوی عملکرد خود باشند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصابات فامیلی در سطوح مختلف کشور، بیان کرد: بخشی از این انتصابات ناشی از ناآگاهی مدیران و بخشی دیگر مربوط به عدم شناخت از مدیران موجود در مجموعه کاری است اما در مجموع طی ۲۰ سال گذشته این ایراد به مدیریت اجرایی کشور وارد بوده است.

سوء مدیریت حلقه مفقوده توسعه کرمانشاه

عضو کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه انتصابات فامیلی تاکنون صدمات بسیاری به مدیریت کشور وارد کرده و در این راستا قانون تعارض منافع در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و این طرح به دولت سیزدهم کمک بسیاری خواهد کرد.

حیدری با اشاره به اینکه برخی انتصابات بدون در نظر گرفتن استعلامات لازم در حال انجام گرفتن است، گفت: موارد قانونی متعددی در قانون برای انتصاب مدیران ذکر شده اما چنانچه مدیری حکم مسئولیت فردی را بدون در نظر گرفتن پاسخ استعلامات امضا کند باید در مراحل بعد پاسخگوی حکم خود باشد.

کد خبر 5361453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha