۷ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۱

برگزاری یک رویداد ملی ورزشی در فارس بدون حضور رسانه ها

برگزاری یک رویداد ملی ورزشی در فارس بدون حضور رسانه ها

شیراز - رقابت‌های موتورکراس قهرمانی کشور در پیست موتورسواری شهرستان آباده برگزار شد اما عدم حضور رسانه های استان، اصل برگزاری این مسابقات را به حاشیه برد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های موتورکراس قهرمانی کشور به میزبانی شهرستان آباده برگزار شد اما حضور رسانه‌ها ظاهراً چندان اهمیتی برای برگزارکنندگان این رویداد ملی نداشت.

با وجود آنکه اطلاع رسانی از سوی هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی و اداره کل ورزش و جوانان برای پوشش خبری این رقابت‌ها در روز جمعه ۵ آذر انجام شده بود اما حضور خبرنگاران در یک شهرستان با فاصله بیش از ۲۷۰ کیلومتر تا مرکز استان و لزوم هماهنگی به منظور تهیه وسیله ایاب و ذهاب برای خبرنگاران و عکاسان خبری نیاز بود که عدم این هماهنگی باعث انتقاد برخی از اصحاب رسانه‌ای استان شد.

حمیدرضا ثابت نسب از عکاسان و خبرنگاران استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و بیان داشت: زمانیکه عکاس رسانه ما برای حضور در شهرستان آباده و پوشش مسابقات اعلام آمادگی می‌کند شامگاه پنجشنبه از سوی هیأت اتومبیلرانی استان در تماس با عکاس رسانه اعلام می‌شود که وسیله‌ی ایاب و ذهابی وجود ندارد و اگر خبرنگار یا عکاس بصورت شخصی خود را به آباده برساند هزینه ایاب و ذهاب را پرداخت می‌کنیم درحالیکه این نوع برخورد و خطراتی که در مسیر جاده وجود دارد قابل توجیه نیست.

روابط عمومی هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی در پیامی صوتی این موضوع را تأیید کرد اما بنظر می‌رسد در این رقابت‌ها نیز مانند بسیاری از رویدادهای ورزشی که پیش از این در استان فارس برپا شده، عوامل برگزار کننده همه جوانب را در برپایی مسابقه مد نظر داشته‌اند به جز حضور رسانه‌ها درحالیکه بدون وجود خبرنگاران و عکاسان خبری، یک مسابقه ورزشی هرچند هم خوب و مناسب برگزار شود اما دیده نخواهد شد و زحمات عوامل برگزاری نیز پوشیده می‌ماند.

اوجی مدیر روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز تأسف از ناهماهنگی ایجاد شده در اعزام خبرنگاران و عکاسان به مسابقات کشوری موتورکراس در آباده بیان داشت: متأسفانه نا هماهنگی بوجود آمده توسط روابط عمومی هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی بدلیل عدم برنامه ریزی دقیق بود که موجب گردید این اتفاق رخ دهد و برنامه‌های آتی ورزشی که در سطح ملی به میزبانی شهرستان‌های استان فارس برگزار خواهد شد را در روابط عمومی اداره کل ورزش هماهنگ خواهیم کرد.

اوجی در ادامه اظهار داشت: هرچند تنها سه رسانه اعلام حضور کرده بودند و دو نفر نیز پاسخگوی تماس نبودند اما این پاسخ‌ها همه بهانه است و عدم برنامه ریزی دقیق همواره باعث این ناهماهنگی‌ها می‌شود و در هیأت اتومبیلرانی متأسفانه همه امور بر عهده دبیر هیأت می‌باشد و یک نفر به تنهایی نمی‌تواند همه کارها را پیش ببرد.

توجه به رسانه‌ها یک امر حرفه‌ای و جزو الزامات هر رویداد خبری است اما به نظر می‌آید در استان فارس این موضوع همچنان نهادینه نشده و یکی از عواملی که می‌تواند در رشد و شکوفایی استان فارس در تمام زمینه‌ها مؤثر باشد استفاده از ظرفیت بالای رسانه‌های این استان است.

کد خبر 5362130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha