۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۴۸

آخرین وضعیت کرونا در اردبیل؛

بستری ۱۷۰ بیمار در اردبیل/زمان دز یادآور ۶ ماه بعد از دز دوم است

بستری ۱۷۰ بیمار در اردبیل/زمان دز یادآور ۶ ماه بعد از دز دوم است

اردبیل-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به بستری ۱۷۰ بیمار کرونایی اشاره کرد و گفت: زمان دریافت دز یادآور واکسن کرونا از نوع آسترازنکا یا اسپوتنیک ۶ ماه بعد از تزریق دز دوم است.

شهرام حبیب زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دز یادآور واکسن کرونا در افزایش ایمنی بسیار اهمیت دارد اظهار کرد: سالمندان و یا گروه‌های پر خطری که از زمان دریافت دز دوم آنها ۴ تا ۶ ماه می‌گذرد برای تزریق دز سوم اقدام کنند.

وی افزود: هم اکنون درصد بالایی از مراجعین و مبتلایان به کرونا یا واکسن دریافت نکرده‌اند و یا دز دوم واکسن را و این مسئله موجب انتشار ویروس و مبتلا شدن سایر هم استانی‌ها شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته شاهد بستری شدن بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان اردبیل بوده‌ایم گفت: علت افزایش قابل توجه میزان بستری‌ها تأخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و در صورت ادامه این روند رشد قابل ملاحظه‌ای را در آمار بیماران بد حال و فوتی خواهیم داشت.

وی به آمار فوتی‌های ناشی از کرونا نیز اشاره کرد و افزود: امروز شاهد فوت یک نفر دیگر از هم استانی‌هایمان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ایم و ۴۸ بیمار بد حال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی از آنان خواست از تجمع در آرامستان های استان اردبیل و برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با مشارکت در کارهای خیرخواهانه و قرائت فاتحه روح آن عزیزان را شاد کنند.

وی از بستری شدن ۳۳ بیمار دیگر در بیمارستان‌های استان اردبیل خبر داد و افزود: تعداد کل بستری‌های همزمان بخش‌های مختلف کرونایی در استان به ۱۷۰ نفر می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل برگزاری هرگونه دوره همی خانوادگی منشأ اصلی افزایش ابتلاء به کرونا در خانواده‌ها است ادامه داد: ویروس کرونا در تجمعات و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به راحتی شیوع پیدا می‌کند و ضروری است خانواده‌ها در این ایام از برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزاداری یا مهمانی‌های خانوادگی اجتناب کنند.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر و نیر در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

کد خبر 5362511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha