۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۴

مدیرکل زندان‌های استان یزد خبر داد؛

۶۷ زندانی یزدی چشم انتظار کمک نیکوکاران/آزادی ۱۲۰ زندانی

۶۷ زندانی یزدی چشم انتظار کمک نیکوکاران/آزادی ۱۲۰ زندانی

یزد- مدیرکل زندان‌های استان یزد گفت: در حال حاضر ۶۷ زندانی جرائم غیرعمد محکوم مالی در زندان‌های استان به سر می‌برند و منتظر کمک نیکوکاران هستند.

حسین سبزواری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۶۷ مددجوی جرائم غیرعمد مشمول کمک ستاد دیه استان در زندان‌های استان به سر می برند که برای آزادی آنها به مبلغی بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیا اینکه سه نفر از این محکومان مالی، زنان هستند، عنوان کرد: کمیته صلح و سازش این ستاد در تلاش هستند تا با برگزاری جلسات متعدد با شکات پرونده ها مبالغ قابل توجهی را از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ کرده تا بتوانند زمینه آزادی این محکومین مالی را نیز فراهم کنند.

سبزواری با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد مددجو ۴۷ نفر محکوم مالی، ۹ مددجو محکوم پرداخت مهریه، سه نفر محکوم نفقه، پنج نفر محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی، دو نفر محکوم پرداخت به دیه حادثه کار و یک مددجو محکوم پرداخت دیه ایراد صدمه بدنی غیر عمد هستند.

وی ضمن تقدیر از کمک های نیکوکاران و خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بیان کرد: به همت ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ زندانی جرائم غیر عمد از زندانهای استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد عنوان کرد: بدهی این مددجویان ۵۲۷ میلیارد ریال بود که ۴۲۹ میلیارد ریال توسط اعضای کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ شده و بقیه این مبلغ نیز از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۹۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۲۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

نایب رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد در ادامه از اجرای پویش های «یلدای رهایی» و «سردار دلها» در آینده نزدیک توسط ستاد دیه استان یزد خبر داد و گفت: در نظر داریم تا برگزاری این پویش ها زمینه آزادی محکومین در بند و چشم انتظار را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر نقش پررنگ خیرین و نیکوکاران در آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین راه‌های جلوگیری از آسیب های اجتماعی، مشارکت در آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد است و این مهم تنها با دستان پر خیر و برکت مردم دارالعباده مقدور خواهد شد.

سبزواری ادامه داد: ستاد دیه یک موسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی فعالیت می کنند و نیکوکاران و خیرین می توانند کمک های خود را برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به حساب های ستاد دیه استان یزد می توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره کارت ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷ و شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵ کمک های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

وی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سئوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

کد خبر 5362523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha