۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان مطرح کرد؛

خام‌فروشی ۶۰ درصد از سنگ تولیدی لرستان

خام‌فروشی ۶۰ درصد از سنگ تولیدی لرستان

خرم‌آباد- رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: متأسفانه ۶۰ درصد از تولیدات صنعت سنگ استان، خام‌فروشی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج نیک پی امروز یکشنبه در استارتاپ ضایعات سنگ علمی کاربردی لرستان در سخنانی با اشاره به فعالیت‌های حوزه سنگ در لرستان اظهار داشت: آمار در این رابطه نشان می‌دهد که پیوند دیرینه و عمیقی بین صنعت سنگ و استان لرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه لرستان دومین استان از جهت استخراج انواع سنگ در کشور است عنوان کرد: در استان سالانه سه میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی استخراج می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ معدن سنگ در استان لرستان تصریح کرد: یک چهارم ذخایر سنگ کشور در لرستان وجود دارد، ۲۷ درصد تولید سنگ ساختمانی کشور و همچنین رتبه سه در سطح جهان از آن استان لرستان است.

نیک پی با تاکید بر اینکه این ارقام و آمار بیانگر این بوده که استان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی در این حوزه دارد افزود: لرستان در حوزه سنگ دارای جایگاه مطلوبی است.

وی بیان داشت: این امر از یک جهت مطلوب است اما متأسفانه ۶۰ درصد از تولیدات صنعت سنگ، خام فروشی می‌شود، همچنین ۷۲۰ هزار تن در سال ضایعات سنگ در استان داریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به پرت و هدر رفت مواد در این حوزه گفت: این امر موجب هدر رفت منابع مالی و همچنین آلودگی‌های زیست محیطی در استان می‌شود.

نیک پی با طرح این سوال که باید چه کاری انجام داد تا استفاده بهینه و حداکثری را از منابع موجود داشته باشیم؟ افزود: برگزاری این گونه رویدادها، ظرفیت و جایگاهی است که این فرصت را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این رویدادها موجب ارائه و عرضه ایده‌های صاحبان ایده می‌شود ادامه داد: همچنین ایده‌های این افراد می‌تواند در اختیار صاحبان صنایع برای استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: با همت و تلاش شرکت شیشه لرستان و همچنین مرکز علمی کاربردی شیشه استان این امر صورت گرفته تا بتوانیم هم افزایی و همفکری را داشته باشیم و در نهایت شاهد ارزش افزوده این محصول خدادادی باشیم.

نیک پی افزود: اگر بتوانیم ضایعات سنگ را به حداقل برسانیم از نظر اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی گام بزرگی را برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه همه ایده‌هایی که در این رویداد عرضه می‌شوند، برنده هستند ادامه داد: بالاخره ممکن است عده‌ای در این حوزه برنامه‌ها و فکر بهتری داشته باشند که برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

کد خبر 5362772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha