۸ آذر ۱۴۰۰، ۲۰:۱۳

عضو شورای شهر تبریز خبرداد؛

تلاش شورای شهر برای بستن منافذ فساد در شهرداری تبریز

تلاش شورای شهر برای بستن منافذ فساد در شهرداری تبریز

تبریز- عضو شورای شهر تبریز از تلاش این شورا برای بستن منافذ فساد در شهرداری کلانشهر تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله رشیدی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز گفت: دغدغه اصلی من در شورا، تحقق عدالت و جبران عقب‌ماندگی در عدالت است و در شورا هر کاری که بتوانم برای بهبود عدالت شهری انجام می دهم‌.

وی افزود: در مورد حاشیه نشینی نیاز به چرخش نگاه داریم و این چرخش نگاه باید در بودجه خود را نشان دهد. برای پیگیری و مذاکره با کمیسیون عمران مجلس، هفته آینده همراه با تعدادی از همکاران در شورای شهر و شهردار به تهران سفر خواهیم کرد.

رشیدی ابراز داشت: در مورد مصوبه نام‌گذاری معابر، من نه در جلسه کمیسیون حضور داشتم و نه در جلسه شورا، اما همه انتقادات تبصره این مصوبه بر من وارد شد. در این مصوبه، منظور از عدم استفاده از کلمات ترکی جدید این بود که بعضی از کلمات فارسی ترجمه تحت‌اللفظی می‌شود و به عنوان واژه ترکی وارد زبان ترکی می‌شود که شورا نسبت به این قبیل واژه‌های جدید موضع‌گیری کرد.

وی سپس در خصوص برخورد با وانت بارهای سد معبر کننده در شهر تبریز افزود: عده‌ای از وانت بارهایی که مشکلاتی را در ترافیک ایجاد می‌کنند، برای خودشان کار نمی‌کنند و مزد بگیر دیگران هستند و سود اصلی این وانت‌بارها را کسانی می‌برند که این وانت‌ها را در معابر می‌چینند.

وی گفت: در طرحی که هفته اخیر در مورد مقابله با تعارض منافع در شهرداری، در شورا اعلام وصول شد، از تجربیات شهر تهران و آستان قدس و بقیه ارگان‌ها استفاده کردیم. اگر به دنبال بستن منافذ فساد هستیم، چاره‌ای جز فشار آوردن برای برچیدن تعارض منافع‌ها نداریم. بعضی از اقوام مدیران شهرداری، شرکت عمرانی ثبت می‌کنند و از شهرداری پروژه می‌گیرند که این مصداق رانت است.

وی گفت: شرکت جهاد نصر که متعلق به ارتش است تاکنون حتی یک پروژه در تبریز انجام نداده بود اما هم‌اکنون سه پروژه روگذر ارتش، پروژه رسالت دیزل‌آباد و پروژه شهید فروزنده را اجرا می‌کند که در هر سه پروژه، شهروندان با مشکل روبرو هستند.

وی سپس گفت: سرپرست شهرداری منطقه ۱۰، در زمان صدور رأی محکومیت، در خود شهرداری مسئولیت مدیریت شرکت پیش‌ساخته را داشت و اگر حکم صادره از دادگاه قابلیت اجرایی داشت، باید از این مدیریت هم کنار گذاشته می‌شد و در زمان انتصاب به سرپرستی شهرداری منطقه ۱۰ هم استعلامات لازم برای این انتصاب از نهادهای ذی‌ربط انجام شده بود.

کد خبر 5363949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha