۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۴

مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

حال جنگل‌های زاگرس خوب نیست/اجرای پویش «بذر کاری» در بام ایران

حال جنگل‌های زاگرس خوب نیست/اجرای پویش «بذر کاری» در بام ایران

شهرکرد- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حال جنگل های زاگرس خوب نیست، گفت: پویش «بذر کاری» در استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل صالحی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم پویش بذر کاری با اشاره به ضرورت احیا، حفاظت و توسعه جنگل‌ها، اظهار کرد: حال جنگل‌های زاگرس خوب نیست.

وی با بیان اینکه تخریب انسانی و طبیعی همچون آفات و بیماری‌ها جنگل‌های زاگرس را به خطر انداخته است، عنوان کرد: طی ۵۲ سال گذشته ۳۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های زاگرس مورد تهدید و تخریب قرار گرفته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امنیت حیاتی انسان‌ها به حیات جنگل‌ها وابسته است، ادامه داد: هر فرد باید خود را تأثیر گذار در توسعه، احیا و سرسبزی جنگل‌ها بداند و در این راه قدم بردارد.

صالحی به اجرای پویش «بذر کاری» در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و افزود: این پویش در شهرستان‌های ده گانه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در ۲۹۰ هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری بذر درختان جنگلی مقاوم به شرایط استان کاشته می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به استفاده از ظرفیت مردم برای احیا و حفاظت از جنگل‌ها اشاره کرد و گفت: سرانه سبز در استان ۰.۴ هکتار به ازای هر نفر است که باید این مهم افزایش یابد.

کد خبر 5365323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha