۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۶

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

شورای فرهنگ عمومی با جهانی‌سازی فرهنگ لیبرال مقابله کند

شورای فرهنگ عمومی با جهانی‌سازی فرهنگ لیبرال مقابله کند

سنندج- دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: استکبار جهانی در موضوع جهانی‌سازی دنیا سعی دارد همه فرهنگ‌ها را در فرهنگ لیبرالی خود ذوب کند و ما باید در این شوراها به مقابله بپردازیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حمید شهریاری شامگاه چهارشنبه در یکصد و دهمین شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: همه ما باید بر اساس دستور قرآن به سمت وحدت اسلامی گام برداریم و در این مسیر نقش‌آفرینی کنیم.

وی افزود: جهان استکبار هیچ فرهنگی جز فرهنگ لیبرالی خود را قبول ندارد و در تلاش است با ابزارهای مختلف هدف جهانی سازی و استیلای فرهنگی خود را محقق کند.

حجت‌الاسلام شهریاری خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در موضوع جهانی‌سازی دنیا سعی دارد همه فرهنگ‌ها را در فرهنگ لیبرالی خود ذوب کند و در همین راستا هم خط و زبان‌های دیگر کشورها را در زبان انگلیسی خلاصه می‌کند.

وی افزود: همین هژمونی استکباری در کشور هندوستان، پاکستان و ترکیه اتفاق افتاده این در حالی بوده که رسم الخط در این کشور طی ۱۵۰ سال گذشته به شکل الفبای فارسی و عربی بوده است.

شهریاری اذعان کرد: این فرایندی بوده که استکبار دنبال می‌کرده تا خط و زبان ملی کشورهای دیگر را به سمت خط و زبان خود عقب براند و تا حدود زیادی در این مسیر موفق بوده است.

وی گفت: در کنار جهانی‌شدن مولفه‌ای دیگر با عنوان جهانی‌سازی وجود دارد که به دنبال تغییر آداب، رسوم و فرهنگ مردم و تحمیل فرهنگ استکبار است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه در شورای فرهنگ عمومی باید با این جهانی‌سازی مقابله کنیم افزود: ما مخالف جهانی شدن نیستیم ولی حرکت به سمت جهانی‌سازی زیان بار است و نباید اجازه دهیم این اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد امروز به سمت وحدت فرهنگی در سطح جهان پیش می‌رویم و ما در نظام جمهوری اسلامی معتقد هستیم اقوام باید هویت خود را حفظ کنند.

وی افزود: حفظ هویت‌های قومی مورد تأیید بوده و یک ارزش عقلایی است اما مخالف قومیت گرایی هستیم.

اینکه هر قوم خود را ارزشی بداند و سایر اقوام را کم ارزش بشمارد خلاف اسلام است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: فرهنگ لیبرالی که امروز در بین برخی جوانان ترویج پیدا کرده همان هژمونی استکبار برای حذف فرهنگ‌ها و ادغام آن در فرهنگ خود است.

شهریاری اضافه کرد: هژمونی استکبار به دنبال حذف همه فرهنگ‌ها و زبان‌ها به بهانه جهانی‌شدن است و جوانان ما باید در کنار یادگیری دانش جدید، فرهنگ غنی خود را حفظ کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: معتقد هستیم که زبان و خط ایرانی گستره‌ای از جغرافیای جهان را پوشش می‌دهد و باید با مدیریت مناسب به نحوی جلو برویم که در کنار کسب این ارزش‌ها فرهنگ غنی خود را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این جلسه از حضور دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در کردستان تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی تصریح کرد: بیش از چهار هزار روحانی اهل تشیع و تسنن در کردستان فعالیت دارند که سه هزار و ۶۰۰ نفر از این تعداد را روحانیون اهل سنت و حدود ۴۰۰ نفر نیز طلاب و روحانیون اهل تشیع هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: کردستان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در طول تاریخ با همدلی و اتحاد در کنار هم زیسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی اظهار داشت: انس، الفت و تقریب به معنای واقعی در کردستان برقرار است و ما معتقدیم در فصل جدید یعنی در این دولت شاهد سرعت‌گیری بیشتر خدمات نظام در حوزه‌های مختلف در کردستان خواهیم بود.

استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: اعتقاد داریم که جلسات شورای فرهنگ عمومی باید به صورت منظم برگزار شود و دستور کارهای مشخص و عملیاتی داشته باشد تا تأثیر آن را در جامعه مشهود باشد.

اسماعیل زارعی‌کوشا افزود: همه باید به وظیفه و مسئولیت خود در حوزه فرهنگ عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر نوع حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی را در استان به عمل خواهیم آورد.

کد خبر 5365871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha