۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۱

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

۷ میلیارد تومان اعتبار ملی به منابع طبیعی شاهرود اختصاص یافت

۷ میلیارد تومان اعتبار ملی به منابع طبیعی شاهرود اختصاص یافت

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار ملی به منابع طبیعی شهرستان خبر داد و گفت: این اعتبارات در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شود.

محمد رضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه برای سال جاری هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی ابلاغ‌شده است، ابراز داشت: این مبلغ در سرفصل‌هایی نظیر ریز پروژه‌های آبخیزداری، بیابان‌زدایی، طرح صیانت از جنگل‌ها، تعمیر و تجهیز یگان حفاظت، پایش مراتع توانمندسازی تشکل‌های محلی و ممیزی و تفکیک مستثنیات هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه عملیات آبخیزداری از محل همین اعتبارات ملی در حوزه‌های ابرسج، میقان و سورخان در حال انجام است، افزود: در حوزه بیابان نیز تاغ کاری، مدیریت هرز آب و آبیاری سنواتی مناطقی نظیر بی ارجمند، طرود و جیلان در دست اقدام قرار دارد.

تولید ۳۰ هزار اصله نهال گلدانی

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه تولید ۳۰ هزار اصله نهال گونه‌های سازگار با منطقه شامل زرشک، گلابی وحشی، بلوط و افرا در دستور کار است، ابراز داشت: این اقدام برای مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع و بااعتبار چهار میلیارد ریال در سکوهای بتنی به انجام خواهد رسید.

کشاورزیان بابیان اینکه برای سال جاری ۴۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی بین عموم مردم توزیع خواهد شد، تصریح کرد: تمامی این نهال‌ها بومی منطقه و سازگار با شرایط آب و هوایی هستند که طی فراخوان در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه از اعتبارات استانی نیز در پروژه‌های آبخیزداری خیج، دزیان، سر تخت و قلعه احمد هزینه شده است، افزود: اگر با بسیج سازندگی به توافق برسیم برای غرب بی ارجمند نیز سه بند خاکی به صورت مشارکتی ۵۰ رصد منابع طبیعی ۵۰ درصد بسیج ساخته می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه از اعتبارات سال گذشته کار احداث بند خاکی سطوه، ابر، سنگ ملات میقان و ابرسج، دهملا، تپال کلاته رزوه به اتمام رسیده است، ابراز داشت: سال گذشته ۸۰۰ هکتار مدیریت هرزآب، هزار هکتار آبیاری سنواتی و ۷۰۰ هکتار بذرپاشی در مناطق بیابانی اجراشده است.

کشاورزیان بابیان اینکه طی سال جاری ۱۵ مورد کشفیات چوب از نوع تاغ از داخل استان و خودروهای عبوری کشف‌شده است، تصریح کرد: برای جلوگیری از این موارد که فشار کمتری برای سوخت به طبیعت وارد شود شش آبگرمکن خورشیدی و ۱۰ تنور گازی در مناطق حساس توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه طی سال جاری کمترین آتش سوزی را در حوزه منابع طبیعی شاهرود شاهد بودیم، افزود: وجود گشت ثابت در روزهای تعطیل و گشت سیار در طی هفته برای مناطق چهارباغ و ابر این حوادث را به حداقل رساند و همچنین در کنترل آتش حوزه مراتع و جنگل‌ها نیز توانستیم موفق عمل کنیم.

کد خبر 5366066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha