۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹

به جای اتهام زدن؛

مسکو: آمریکا، اوکراین را ملزم به پایبندی به توافق مینسک نماید

مسکو: آمریکا، اوکراین را ملزم به پایبندی به توافق مینسک نماید

سفارت روسیه در آمریکا اعلام کرد که پیش بینی های هیجانی و ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر حمله روسیه به اوکراین، غلط از آب در آمد و این ناتو است که نیروهایش را به مرزهای روسیه آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد که مسکو هیچ کشوری را تهدید نمی‌کند و حق حاکمیتی برای استقرار نیرو در خاک خود را دارد، در حالی که «تخمین هیجانی» قبلی مقامات آمریکا در مورد ادعایشان درباره تدارک روسیه برای تهاجم به اوکراین، نادرست بود.

اظهارات هیئت دیپلماتیک روسیه به درخواست دفتر روزنامه «فایننشال تایمز» در واشنگتن جهت اظهار نظر در مورد گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه مسکو آنطور که گفته می‌شود در حال برنامه ریزی برای تهاجم گسترده به اوکراین با مشارکت ۱۷۵ هزار نظامی در اوایل سال میلادی جدید است، بیان می‌شود.

سفارت روسیه در این رابطه تاکید کرد: روسیه تهدیدی برای هیچ کشوری نیست. اعزام نیروهای روسی در خاک مان، حق حاکمیتی ما است و به هیچکس مربوط نیست.

سفارت خانه مذبور در ادامه افزود: این ناتو و کشورهای عضو این سازمان هستند که نیروها و زیرساخت‌های نظامی خود را به طور بی ملاحظه به مرزهای روسیه منتقل می‌کنند.

هیئت دیپلماتیک مسکو همچنین یادآور شد: برآوردهای هیجانی مقامات آمریکا در بهار گذشته در مورد تدارک ادعایی روسیه برای حمله به اوکراین اشتباه از آب در آمد.

سفارت مسکو افزود: کاری که واشنگتن باید انجام دهد این است که دولت زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) را ملزم به پایبندی به توافق مینسک نماید.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست از گزارش ارائه شده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا خبر داد که در آن مدعی شده اند که روسیه تا اوایل سال میلادی ۲۰۲۲، در تدارک تهاجمی چند وجهی علیه اوکراین است.

ادعا می‌شود که این حمله شامل ۱۷۵ هزار نیروی نظامی روس خواهد بود که حدود دو برابر تعدادی است که در رزمایش بهاره روسیه در مجاورت مرزهای اوکراین حضور داشتند. حتی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، گفته می‌شود که نیروهای روس که به تانک و تجهیزات توپخانه ای مجهز هستند؛ در چهار نقطه از مرز اوکراین مستقر شده اند.

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها و لفاظی‌های آمریکا بر ضد روسیه، «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در تدارک گفتگو با یکدیگر هستند تا آنگونه که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ادعا می‌کند، روابط دو کشور به مسیری قابل پیش بینی و باثبات بازگردد، هرچند به گفته «سرگئی لاوروف» همتای روس، اقدامات اخیر واشنگتن دو کشور را به سمت و سوی مخالف سوق می‌دهد.

کد خبر 5367864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha