۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰

مدیرکل کمیته امداد البرز خبر داد؛

رونمایی سند فرهنگی اجتماعی جوامع محروم کمیته امداد در البرز

رونمایی سند فرهنگی اجتماعی جوامع محروم کمیته امداد در البرز

البرز - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز از رونمایی سند فرهنگی اجتماعی جوامع محروم کمیته امداد در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی‌فرد بعد از ظهر یکشنبه در مراسم رونمایی از سند فرهنگی اجتماعی جوامع محروم کمیته امداد که با حضور مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: با حمایت مرکز نیکوکاری فرشتگان کسب و کار جوانان بسیاری در مسیر خودباوری برای توانمند شدن در کسب و کار همت کردند.

وی در خصوص سند فرهنگی و اجتماعی جوامع محروم کمیته امداد بیان کرد: این سند در شورای فرهنگی کشور مطرح شد و توانستیم انطباق اسلامی را در خصوص این سند به دست آوریم و واکاوی از این مبادی شروع و کلمه توانمندسازی از این جهت که انسان مخاطب این ساختن است، مطرح شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز تصریح کرد: باید یک ساخت بیرونی اتفاق بیفتد است که با هزیمت نقطه درونی رخ می‌دهد و مبنا را براین گذاشتیم توانمندی حاصل نمی‌شود مگر اینکه فرد انگیزه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم استعدادیابی افراد خاطرنشان کرد: حس نیازمندی و اتکای دیگران به سمت بازتوانی درونی زمانی رخ می‌دهد که روح اعتماد به نفس در فرد شکل بگیرد و با استعدادسنجی و مهارت‌آموزی می‌توانیم در خدمت افراد باشیم و دیگر نیازی به دیگران وجود ندارد. و جوهره این سند نگاهی به این موضوع مهم است.

محمدی‌فرد در خصوص مجموعه فرهنگی فرشتگان کسب و کار بیان کرد: این مجموعه فرهنگی کار مشاوره در خصوص شخصیت شناسی و استعدادیابی شغلی در افراد و خانواده‌های کمیته و سایر افراد را در درجات بعدی انجام می‌دهد و افرادی که در این چرخه قرار می‌گیرند، در چرخه آموزش‌ها وارد می‌شوند و نوع شخصیت افراد برای ایجاد شغل شناسایی می‌شود.

سواد رسانه دارای نقش مهمی در زندگی افراد است

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت شخصیتی نقطه حرکتی است که افراد در دوره‌های معینی با کمترین زمان می‌توانند حرکت کنند و این سند بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن چشم‌پوشی کرد و در آینده نزدیک این سند را در دانشگاه‌ها به بحث می‌گذاریم و متن ویرایش اولیه سند آماده است و امیدواریم بتوانیم با تکامل این سند نقشه راهی برای خانوارهای مورد حمایتمان ترسیم کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز سواد رسانه را دارای نقش مهمی در زندگی افراد خواند و اظهار کرد: متناسب با تحول اجتماعی و فناوری سواد رسانه هم باید پیش برود و سواد رسانه مترادف با سواد زندگی است.

وی متذکر شد: باید بدانیم به لحاظ تأثیری که رسانه و خبر بر باور و نگرش افراد نسبت به جامعه، محیط و شخص می‌گذارد، رسانه با توسعه فضای مجازی امروز عنصر مؤثری در زندگی بشر محسوب می‌شود.

کد خبر 5368372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha