۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۶:۴۳

در مجلس نمایندگان صورت گرفت؛

تصویب ممنوعیت ورود کالاهای تولیدی از سین کیانگ چین به آمریکا

تصویب ممنوعیت ورود کالاهای تولیدی از سین کیانگ چین به آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا به ممنوعیت ورود همه کالاهای تولیدی از مبدا سین کیانگ چین به دلیل نگرانی از کار اجباری رأی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مجلس نمایندگان آمریکا اواخر روز چهارشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن همه کالاهایی که از مبدا منطقه سین کیانگ چین می‌باشند، ورودشان به آمریکا ممنوع خواهد بود.

نمایندگان مجلس آمریکا تصویب این لایحه را به دلیل نگرانی از کار اجباری در این منطقه از چین عنوان کرده اند.

این لایحه با عنوان «قانون پیشگیری از کار اجباری اویغورها»، که با ۴۲۸ رأی موافق تصویب شد، اکنون به سنا می‌رود و برای تبدیل شدن به قانون نهایی باید در سنا تصویب و برای اجرا می‌بایست توسط رئیس جمهور آمریکا امضا شود.

این لایحه همچنین رئیس‌جمهور آمریکا را ملزم می‌کند که تحریم‌هایی را علیه مقامات خارجی که به گفته او «آگاهانه» درگیر کار اجباری در سین‌کیانگ بوده‌اند یا اجرای این گونه کارها را تسهیل کرده‌اند، اعمال کند.

لایحه مذکور همچنین وزیر امور خارجه آمریکا را ملزم می‌کند تا در ۹۰ روز پس از تصویب این قانون، مشخص کند که آیا کار اجباری و سایر موارد نقض حقوق بشر علیه اویغورها و اقلیت‌ها در سین کیانگ می‌تواند به صورت سیستماتیک و گسترده تلقی شود و در مرحله بعد جنایت علیه بشریت یا نسل کشی به شمار رود یا خیر؟

جمهوری‌خواهان اما دولت بایدن و دموکرات‌ها را متهم کرده‌اند که تصویب این لایحه را آهسته پیش می‌برند، زیرا به گفته آنان قانونی شدن این لایحه، برنامه جوبایدن برای افزایش انرژی‌های تجدیدپذیر را پیچیده و مشکل تر می‌کند. منطقه سین کیانگ بسیاری از مواد اولیه را برای پنل‌های خورشیدی تأمین می‌کند و تولیدکنندگان انرژی‌های نو در آمریکا به این قطعات نیاز دارند.

کد خبر 5371222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      0 0
      احمق تر از اینا کی دیده