۱۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۵۲

نماینده وزیر ارشاد در دیدار با فعالان فرهنگی لرستان؛

کسب‌وکارهای فرهنگی حمایت می‌شود/ توانمندسازی هنرمندان مناطق محروم

کسب‌وکارهای فرهنگی حمایت می‌شود/ توانمندسازی هنرمندان مناطق محروم

خرم‌آباد- مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه راه‌اندازی کسب‌وکارهای فرهنگی حمایت می‌شود، از توانمندسازی هنرمندان مناطق کم برخوردار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همزمان با سفر استانی دولت به عنوان نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان لرستان دیدار و پاسخگوی سوالات و مطالبات آنها بود.

در دیدار که بیش از ۸ ساعت طول کشید به درخواست حدود ۵۰۰ نفر از اهالی فرهنگ و هنر لرستان رسیدگی شد.

سید مجید پوراحمدی در حاشیه این دیدار تصریح کرد: کشور ما از لحاظ جغرافیایی، قومی، زبانی و … کشور متنوعی است و هر منطقه از کشور شرایط فرهنگی خود را دارد.

وی با بیان اینکه صندوق اعتباری هنر تمام توان خود را برای حمایت از هنرمندان سراسر کشور معطوف کرده است، افزود: برخی مشکلات در روند ارائه خدمات مشاهده می‌شود اما در سفر به استان‌ها و دیدار چهره به چهره با هنرمندان به‌دنبال پیگیری و حل و فصل آن هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صندوق اعتباری هنر در پنج بخش بیمه تأمین اجتماعی، بیمه درمان تکمیلی، طرح تکریم، کمک مستمری و تسهیلات خدمات خود را به فعالان فرهنگی و هنری کشور ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های ما حمایت از راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی است. درصدد هستیم با توسعه خدمات صندوق در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر زمینه توانمند سازی هنرمندان خصوصاً هنرمندان مستعد ساکن در مناطق کم برخوردار را فراهم کنیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اصحاب فرهنگ و هنر را بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور دانست و گفت: خدمتگزاری به فعالان فرهنگی و هنری فرصت مغتنمی برای مسئولان این حوزه است.

پوراحمدی یادآور شد: خوشبختانه کشور ما از نظر فرهنگی بسیار غنی است و میراث فرهنگی ایران، در جهان کم‌نظیر است. شرایط سخت اقتصادی کنونی نباید موجب ناامیدی اهل فرهنگ و هنر شود که خود بارقه امید را در دل مردم جامعه روشن نگه می‌دارند.

وی تاکید کرد: صندوق تمام توان خود را برای حمایت از اعضا به کار خواهد گرفت.

کد خبر 5371887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha