۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶

رئیس اداره آموزش محیط زیست البرز خبر داد؛

اجرای طرح احیای تالاب صالحیه جهت بهره‌برداری پایدار با دانش بومی

اجرای طرح احیای تالاب صالحیه جهت بهره‌برداری پایدار با دانش بومی

البرز - رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز گفت: پروژه «احیای تالاب صالحیه جهت بهره‌برداری پایدار با استفاده از دانش بومی» در حال اجرا است.

مهدی شریفی صبح شنبه در حاشیه بازدید از تالاب صالحیه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اولین مرحله آموزش و توان افزایی دانش آموزان روستای صالحیه با عنوان روستای حاشیه منطقه شکار ممنوع تالاب صالحیه توسط انجمن حامیان تالاب صالحیه جهت بهره برداری پایدار با استفاده از دانش بومی اجرا شد.

وی ادامه داد: پروژه « احیای تالاب صالحیه جهت بهره‌برداری پایدار با استفاده از دانش بومی» توسط یک گروه محلی به نام حامیان تالاب صالحیه اجرایی شده و از طریق برنامه کمک‌های کوچک(SGP) حمایت می‌شود.

شریفی افزود: برخی از مهمترین اهداف آن آموزش اهمیت تالاب به دانش آموزان مدارس روستاهای پیرامون تالاب صالحیه، ارتقا زیر ساخت‌های بهره برداری پایدار از تالاب در زمینه گردشگری، برگزاری نشست‌های مشارکتی شناسایی راهکارهای حل تعارضات موجود در تالاب و درنهایت هدف اصلی این پروژه توسعه‌ی مشارکت مردمی در زمینه حفاظت از محیط زیست و بهره‌برداری پایدار از تالاب است.

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست البرز خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست البرز، دهیاری روستای صالحیه و برخی از ارگان‌های محلی و دولتی در محدوده تالاب و روستاهای پیرامون نیز در انجام این پروژه با گروه حامیان تالاب، همکاری دارند.

کد خبر 5372626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha