۲۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۹

رئیس سازمان صمت استان فارس:

توزیع مجازی کالاهای اساسی مانع واسطه گری می شود

توزیع مجازی کالاهای اساسی مانع واسطه گری می شود

شیراز - رئیس سازمان صمت فارس گفت:با اجرایی شدن طرح توزیع کالاها از طریق فروشگاه‌های مجازی تا حدود زیادی از مشکلات و مسائل واسطه‌گری جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا ایزدی در یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی تنظیم بازار فارس که با ۴ دستورکار و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص با نحوه قیمت‌گذاری کالاها و خدمات، برگزار شد، گفت: رصد و پایش آخرین وضعیت بازار و تغییر قیمت‌ها، طرح و بررسی ستاد تنظیم بازار کشور در خصوص قیمت‌گذاری کالا و خدمات، طرح و بررسی توزیع کالاهای اساسی از طریق فروشگاه‌های مجازی و گزارش از وضعیت جوجه‌ریزی، تولید مرغ و تخم‌مرغ از دستورکار و اهم موارد بررسی شده در این جلسه است.

او در رابطه با قیمت‌گذاری کالاها و خدمات، افزود: به دلیل تعدد و تنوع بسیار زیاد کالاها و خدمات که بعضاً توسط واحد صنفی با اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و سازمان صمت و در کمیسیون نظارت، تعیین و در صورت لزوم تغییر قیمت انجام می‌شود که با توجه به این موضوع بهتر است تا تعیین تکلیف شرح وظایف دقیق ستاد تنظیم بازار استان، فقط قیمت‌گذاری‌های اقلام اساسی و موارد مهم در این ستاد مطرح و بررسی شود تا در کسب و کار صنوف و مشاغل مختلف تسهیل شود.

رئیس سازمان صمت فارس عنوان کرد: فرآیند تغییر قیمت‌ها با توجه به طیف وسیعی از کالاها و خدماتی که وجود دارد، زمان‌بر است که بهتر است توسط یک کارگروه ذیل این ستاد تفویض اختیار شود.

ایزدی با بیان اینکه واردات برخی اقلام با هدف تنظیم بازار است تا تأمین آن، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به دلیل واردات برخی اقلام و عرضه مناسب محصولات توانستیم از تغییر قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: توسعه تجارت الکترونیک نیازمند برنامه و راهبردهای عملیاتی است که لازم است این مهم توسط اصناف و سایر دستگاه‌های اجرایی و مشاغل مختلف پیگیری شود و خود را در شرایط فعلی جامعه به روز کنند.

کد خبر 5373866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha