۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان:

فرونشست زمین تاریخ اصفهان را به خطر انداخته است

فرونشست زمین تاریخ اصفهان را به خطر انداخته است

اصفهان- رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: برای اینکه اصفهان، اصفهان بماند باید فکری کنید زیرا فرونشست تاریخ اصفهان را به خطر انداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نادرالاصلی صبح دوشنبه در نخستین اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان اصفهان اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا از آغاز فعالیت تاکنون تأثیرات بسزایی را در جامعه داشته‌اند و اعضای این شوراها هرگز نباید میزان تأثیرگذاری خود را نادیده بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از چالش‌های موجود در شهر اصفهان گفت: اصفهان با جمعیت پنج میلیون نفری در هشت راهه مرکزی کشور قرار دارد و دارای فرصتی خاص در ایران، منطقه و جهان است اما آن طور که باید به مشکلات آن پرداخته نشده و این کم کاری‌ها در روستاها بیشتر دیده می‌شود.

برخی مسئولان، شهروندان اصفهان را زیاده خواه می‌دانند

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان اضافه کرد: سختکوشی روستاییان همیشه زبانزد خاص و عام بود، روستانشینان همواره خلاق بوده‌اند و باید از این ظرفیت این روزها در حوزه صنایع دستی و راه اندازی نوآوری و استفاده از فرصت طلایی در اصفهان باید بیش از پیش نگاه شود و نیروی جوان و پرانگیزه، صنایع دستی و داشتن مراکز علمی از پتانسیل‌های این شهر است.

نادرالاصلی تصریح کرد: برخی مسئولان مردم اصفهان را زیاده خواه و زیاده طلب می‌دانند در حالی که مردم اصفهان در نگهداری انقلاب و در بحران‌های طبیعی مثل زلزله در کنار ایران بودند اما امروز وضعیت اصفهان چهره‌ای تهدید آمیز به خود گرفته است.

آب را دهه ۷۰ از اصفهان بردند

وی ابراز داشت: مشکلات زیست محیطی، کم آبی و خشکی زاینده رود و مهم‌تر از همه فرونشست اصفهان تهدید می‌کند، همچنین صنایع بزرگ اصفهان اگر چه برای کشور درآمدزا بوده اما برای اصفهان فقط دردسر داشته و مایه ایجاد مشکل در این شهر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان تاکید کرد: آب را در دهه ۷۰ از اصفهان به استان دیگر منتقل کردند که باعث شده الان برخی استان‌ها مدعی باشند، برای اینکه اصفهان، اصفهان بماند باید فکری کنند زیرا فرونشست تاریخ اصفهان را به خطر انداخته است و پیشنهاد می‌کنیم گروه مجازی برای بخش اصفهان ایجاد شود.

کد خبر 5374377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha