۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۸

طبق رای قاضی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری؛

حکم بدوی انفصال فرماندار پاکدشت از خدمت به وی ابلاغ شد

حکم بدوی انفصال فرماندار پاکدشت از خدمت به وی ابلاغ شد

پاکدشت- حکم بدوی انفصال فرماندار پاکدشت از خدمت طبق رای قاضی شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دیوان عدالت اداری طی شکایت حجت اله جگروند، محمد موسوی، سعید اسدی، صادق اسدی و مهدیه نعمتی حکم بدوی انفصال یک ساله مهدی یوسفی جمارانی فرماندار پاکدشت را صادر کرد.

در بخشی از این حکم بدوی که به فرماندار پاکدشت ابلاغ شده است، آمده که «این شعبه دیوان به منظور تنبه طرف شکایت مستندا به ماده ۱۰ و ۲۹ قانون مرقوم آقای مهدی یوسفی جمارانی را به عنوان فرماندار و رئیس هیئت اجرای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر پاکدشت. به تحمل یک سال انفصال از خدمت دولتی و جبران خسارت وارده به شکات محکوم می‌نماید.»

ماجرای شکایت، این پنج عضو شورای اسلامی شهر پاکدشت از فرماندار این شهرستان از این قرار است، که پس از برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای شهر پاکدشت و معرفی ۹ عضو منتخب شورای شهر پاکدشت آرای تعدادی از کاندیداها با نظر هیئت نظارت و با استناد به مدارکی مبنی بر تخلفات گسترده انتخاباتی باطل و به دنبال آن پنج نفر از ترکیب اصلی شورای شهر خارج و پنج عضوعلی البدل به این شورا ورود پیدا کردند، که با شکایت پنج کاندیدا که از ورود آن‌ها به شورای شهر پاکدشت جلوگیری شده بود، دیوان عدالت اداری دستور موقت صادر کرد که تا پیش از برگزاری جلسه دادگاه و صدور رأی نهایی این پنج نفر به عنوان اعضای اصلی در شورای شهر پاکدشت مشغول به فعالیت شوند.

فرماندار پاکدشت نیز ۱۶ آذر در خصوص رأی دیوان عدالت اداری در جمع خبرنگاران گفت: حجت اله جگروند، محمد موسوی، سعید اسدی، صادق اسدی و مهدیه نعمتی، پنج عضو حذف شده شورای شهر پاکدشت در اجرای مفاد ذیل رأی دستور موقت شعبه ۴۵ دیوان محترم عدالت اداری و به استناد تبصره ۴ ماده ۹۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ با اصلاحات بعدی و ماده ۴ دستورالعمل نحوه انجام مراسم تحلیف شوراهای اسلامی کشور مصوب ۱۳۸۵/۵/۱۹ شورای عالی استان‌ها به شورای اسلامی شهر پاکدشت دعوت شده اند و مراسم تحلیف این افراد، تا تعیین تکلیف نهایی در دیوان عدالت اداری در فرمانداری پاکدشت برگزار می‌شود.

بلاتکلیفی ۴ ماهه برخی از شوراهای شهر در استان تهران

حال یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرماندار پاکدشت روز چهارشنبه گذشته را برای تحلیف پنج عضو مذکور و جابجایی آن‌ها با اعضا علی البدل تعیین کرد و قرار بود، در این روز حکم اجرا شود، اما این مراسم لغو شد.

وی که خواست، نامش فاش نشود گفت: استانداری تهران و شورای تأمین استان مانع برگزاری جلسه تحلیف بودند و در این خصوص اظهار داشتند، که با دیوان عدالت اداری در این خصوص هماهنگ خواهند کرد و مستندات مربوط را ارائه می‌دهند.

این منبع دلیل جلوگیری از برگزاری مراسم تحلیف را بیان نکرد، اما گفت: در این خصوص مشکلی وجود ندارد و فرماندار پاکدشت طبق حکم ۲۰ روز برای ارائه مدارک و مستندات به دیوان عدالت اداری زمان دارد.

بر اساس این گزارش این حکم بدوی است و فرماندار پاکدشت تا زمان صدور حکم نهایی همچنان فرماندار این شهرستان خواهد بود.

گفتنی است، پس از برگزاری انتخابات و اعلام ابطال آرای برخی افراد منتخب از طرف هیأت نظارت بر انتخابات، برخی از منتخبین به دیوان عدالت اداری شکایت و دیوان رأی به ورود آنها به شورا را صادر کرده است، از طرفی هیأت نظارت کماکان نظرش بر ابطال است و این باعث بلاتکلیفی برخی شوراها شده است.

کد خبر 5374754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha