۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد؛

لزوم پاسخگویی سریع به نامه های مردم/ مشکلات گلستان چند بُعدی است

لزوم پاسخگویی سریع به نامه های مردم/ مشکلات گلستان چند بُعدی است

گرگان- رئیس قوه قضاییه بر لزوم پاسخ‌دهی سریع و ترتیب اثر دادن به نامه‌های واصله از جانب مردم در جریان سفر به این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در جلسه شورای قضائی استان گلستان بر پاسخ‌دهی و ترتیب اثر دادن به نامه‌های واصله از جانب مردم در جریان سفر به این استان تاکید ویژه‌ای کرد.

رئیس قوه قضائیه افزود: مسئولان بخش‌های مختلف قضائی در گلستان و تهران نسبت به پاسخگویی و ترتیب اثر دادن به نامه‌های واصله از جانب مردم اهتمام ویژه داشته باشند و تا حد مقدور نسبت به برآورده کردن درخواست‌های مردم اقدام کنند.

وی بیان کرد: رئیس کل دادگستری گلستان و زیرمجموعه‌های وی، مواردی از نامه‌های مردم که حل‌شان به دلایل مختلف مقدور نیست را برای مردم توضیح دهند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ضرورت اهتمام و توجه ویژه یه مراجعه‌کنندگان به پزشکی قانونی گفت: مردم و مراجعان به واحدهای پزشکی قانونی به نوعی افرادی خاص محسوب می‌شوند چرا که دارای ناراحتی و مشکلات هستند و چنانچه خدمات‌دهی به آنها با تأخیر و کُندی همراه باشد ناراحتی و مشکلات این مراجعه‌کنندگان دوچندان می‌شود.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به ضرورت اتخاذ تمهیدات ویژه برای رفاه حال کارکنان و مراجعان به واحدها، مراجع و مراکز قضائی گفت: ضروری است مسئولان دادگستری کل استان گلستان نسبت فراهم آوردن شرایط خدمات رسانی مطلوب‌تر به کارکنان، مراجعین و مردم اقدامات مقتضی را اعم از تجهیز امکاناتی نظیر آسانسور و … در ساختمان‌های دادگستری و سایر واحدهای قضائی تدارک ببینند و در این راستا ما نیز به لحاظ تخصیص منابع مالی مساعدت خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مسائل و مشکلات مبتلا به هر استان دارای ویژگی‌ها و مشخصه‌هایی است که رفع آنها در وهله نخست نیازمند تعامل و هم افزایی عوامل و نیروهای استانی و بومی است، تصریح کرد: پیشنهاد مشخص ما تشکیل کارگروهی تخصصی و بومی در استان گلستان متشکل از مسئولان حوزه‌های مختلف اعم از اجرایی، قضائی، تقنینی، انتظامی، امنیتی و نمایندگان بخش‌های صنفی و خصوصی است، تا این عوامل و نیروها در آن کارگروه به احصاء مسائل و مشکلات استان و اولویت بندی آنها برای اتخاذ تصمیم فوری مبادرت ورزند.

رئیس عدلیه تصریح کرد: موضوعات و مسائل موجود در استان گلستان از جمله «خلیج گرگان»، «پتروشیمی گلستان»، «روستای زیارت»، «منطقه آشوراده»، «پرونده موج‌های آبی گنبد کاووس» و … موضوعات و مسائلی چندوجهی محسوب می‌شوند که دارای ابعاد مختلف قضائی، اقتصادی، زیست محیطی و حقوقی هستند و به صورت تک وجهی و یک بُعدی نمی‌توان نسبت به حل آنها اقدام به اتخاذ تصمیم کرد.

ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم در این نشست با اشاره به بازدید خود از خلیج گرگان اظهار کرد: کانال‌های ورودی آب دریا به این خلیج مسدوده شده و در این منطقه آب در حال پس‌روی از ساحل است؛ در نتیجه امکان تردد شناورها از خلیج به سمت دریا وجود ندارد و متأسفانه تا امروز برای رفع این مشکل اقدامی صورت نگرفته و چنانچه استاندار عزم رفع این مشکل را داشته باشد، قابلیت اصلاح آن وجود دارد.

خدائیان با اشاره به ارزش مادی و اقتصادی خلیج گرگان به دلایل مختلف مانند موضوع تخم‌گذاری ماهیان خاویار گفت: با لایروبی کانال‌ها در خلیج گرگان به شکل محسوس و قابل توجهی وضعیت این خلیج بهبود می‌یابد و با توجه به اهمیت مادی و اقتصادی این خلیج، هزینه‌کردن برای آن صرفه اقتصادی دارد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان نیز با اشاره به مشکلات خلیج گرگان اظهار کرد: یکی از عمده مشکلات خلیج گرگان آن است که متولی رسیدگی به آن مشخص نیست و کسی هم مسؤلیت نمی‌پذیرد، البته دستگاه قضائی استان گلستان پرونده‌ای را ناظر بر ترک فعل در رابطه با خلیج گرگان تشکیل داده است.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات قوه قضائیه برای رفع مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان گلستان، خواستار تداوم اقدامات قضائی برای حل کامل این مشکلات شد.

حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور نیز در این نشست به حضور خود در گنبدکاووس و دیدار با مردم و کارکنان قضائی این شهرستان اشاره کرد و در خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی گنبدکاووس نیز گفت: از مجموع ۱۳۲ واحد صنعتی این شهرستان ۱۴ واحد غیرفعال هستند.

کد خبر 5377546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهمن شیخ رحیمی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
      0 0
      باسلام درود بر ایت الله اژهای بسیازیبا دستور دادید وانرا تسری دهید به کلیه استانها وما که 5 سال است شکایت کردهایم ورسیدگی نمی کنند این دستور را بگوئید در تمامی شکایت ارسال شده به همه بخشهای قوه قضائیه همه ارکان عمل کنند تا ثحول قضائیه موفق واجرا شود منتظر اجرا وسدور دستور به کلیه استانها هستم