۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های قزوین:

ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی و سیستم‌ صوتی نامتعارف در آرامستان

ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی و سیستم‌ صوتی نامتعارف در آرامستان

قزوین_ سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های قزوین گفت: اجرای مراسم تشییع و ترحیم با استفاده از باندهای نامتعارف و آهنگ‌های موسیقی ممنوع است و با برگزار کنندگان مراسم برخورد قانونی می‌شود.

سعید عظیمی صدر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اجرای مراسم تشییع و ترحیم با استفاده از باندهای نامتعارف، آلات و آهنگ‌های موسیقی ممنوع است و با برگزار کنندگان مراسم برخور قانونی می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های قزوین اذعان کرد: با توجه به اینکه خواست مردم، بزرگان و معتمدین قزوین برگزاری مراسم با سبک سنتی، انتقال مفاهیم و شعائر دینی به مخاطبین است امروزه متأسفانه در برخی از مراسم شاهد فاصله‌گیری از سبک سنتی مراسم ترحیم هستیم که تلاش ما بر این است که با همکاری مداحان و خانواده متوفی بتوانیم از برگزاری مراسم‌هایی که از باندهای نامتعارف، آلات و آهنگ‌های موسیقی استفاده می‌کنند جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه با افرادی که از طَبَق و علامت در مزار استفاده می‌کنند برخورد می‌شود افزود: شعائر دینی و انقلابی در خصوص مراسم ترحیم چنین بود که مراسم با تلاوت قرآن، مداحی با سبک اسلامی و مذهبی همراه می‌شد اما متأسفانه امروزه مراسم ترحیم سمت و سوی چشم و هم چشمی و تشریفات پیدا کرده‌است.

این مسئول ابراز کرد: بهتر است مدت زمان مداحی در آرامستان‌ها کم‌تر شود تا مراجعین بتوانند از فضای معنوی آرامستان استفاده کنند.

وی بیان کرد: در تلاشیم تا آرامستان‌ها را از انحصار خارج کرده و به چند مجموعه بسپاریم.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه تشریفات و چشم‌وهم چشمی‌ها سبب شده تا سنت‌ها از بین برود و برخی فرهنگ‌های نامتعارف که از شانیت مراسم ترحیم فاصله دارد جایگزین سنت‌ها شود که ما باید بکوشیم با همراهی متولیان فرهنگی و اصحاب رسانه از برگزاری مراسم تشریفاتی جلوگیری کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری افراد مؤثر و انجام کارهای فرهنگی و همچنین همراهی و تعامل سازمان‌هایی نظر تبلیغات اسلامی و نیروانتظامی اقدامات لازم را برای جلوگیری از برگزاری مراسم تشریفاتی ترحیم در آرامستان‌ها انجام دهیم.

کد خبر 5378107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha