۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۵۶

همزمان با روز وحدت حوزه و دانشگاه؛

دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حوزه علمیه خراسان تفاهم نامه امضا کردند

دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حوزه علمیه خراسان تفاهم نامه امضا کردند

تفاهم نامه مشترک همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و اداره کل خدمات حوزه های علمیه خراسان رضوی در راستای استفاده از منابع و ظرفیت های طرفین برای ارتقاء سلامت جامعه هدف منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، این تفاهم نامه در راستای تحقق سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و ارتقاء سلامت جامعه هدف و بر اساس سند چشم انداز مرکز خدمات حوزه علمیه در راستای بهره مندی متقابل از خدمات یکدیگر، میان دکتر محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری مدیرکل مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان رضوی به امضاء رسید.

تامین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جامعه هدف، ارتقاء سلامت اساتید و کارکنان و طلاب حوزه از طریق برنامه خود مراقبتی سازمانی، ترویج سبک زندگی سالم از طریق ارائه آموزش های لازم به جامعه هدف، بهره مندی طرفین از ظرفیت های یکدیگر از قبیل توانمندی های فکری، تجربی، آموزشی و پژوهشی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

همچنین همکاری در برگزاری مشترک دوره های آموزشی، همایش ها، سمینارها، میزگردها و کارگاه های آموزشی و تولید محتواهای آموزشی، بهره مندی حداکثری از ظرفیت طلاب و روحانیون به منظور ارتقاء فرهنگ سلامت در جامعه و افزایش آگاهی در زمینه طب ایرانی در جامعه هدف از جمله مواردی است که در این تفاهم نامه به آن تاکید شده است.

در این مراسم دکتر محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه با توجه به تجربه عمیق و دقیق بیش از هزارساله در حوزه های تربیتی، معرفتی، بستر زندگی و معیشت باید از ظرفیت حوزه های علمیه در دانشگاه ها استفاده شود خاطر نشان کرد: در عین حال باید از تجربیات دانشگاه ها در مباحث نوع تدریس و اجرای طرح های تحقیقاتی در حوزه های علمیه استفاده شود.

وی با بیان اینکه در مبانی معرفتی، ارزشی و هستی شناسی باید حوزه و دانشگاه به هم نزدیک شوند تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) حوزه و دانشگاه را دو مغز متفکر جهان علم عنوان کردند و بر این اساس باید از ظرفیت های این دو نهاد در تمام پیشرفت هایی که در کشور مورد نیاز است به شکل مناسبی استفاده کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، توجه دانشگاهیان به ریشه های وابستگی نهاد دانشگاه و خود باختگی تاریخی و وابستگی فکری، توجه حوزیان به ریشه های تحجر و ریشه های وحدتی متناسب با نیازهای انسان معاصر، وحدت در عرصه های فعالیت های سیاسی و اجتماعی، معنویات و تذهیب نفس در دو نهاد حوزه و دانشگاه در کنار فعالیت های علمی و پژوهشی و توجه به موانع تاریخی، سیاسی و اجتماعی در ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه را از جمله مواردی برشمرد که در اندیشه های امام خمینی(ره) در راستای وحدت حوزه و دانشگاه به آن تاکید شده است.

کد خبر 5378561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha