۳۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۶

سرمربی پورتو مدیون مهدی می‌شود؟

توصیه روزنامه رکورد پرتغال برای حل بحران طارمی با کمک تیم رقیب!

توصیه روزنامه رکورد پرتغال برای حل بحران طارمی با کمک تیم رقیب!

یک روزنامه پرتغالی ضمن حمایت از مهدی طارمی باوجود ناکامی در گلزنی طی ۱۰ بازی گذشته تیم پورتو، تاکید کرد که این مشکل همانند بحران مهاجم اسپورتینگ لیسبون برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روزنامه «رکورد» پرتغال گزارش ویژه ای را از مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو و بحران گلزنی این مهاجم منتشر کرده است. این روزنامه تاکید کرده است که چنین مشکلی پیش از این در تیم اسپورتینگ لیسبون رقیب اصلی پورتو برای کسب عنوان قهرمانی هم رخ داده است و طارمی می‌تواند آن را پشت سر بگذارد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «یک مهاجم با گل زندگی می‌کند. ایده‌ای که به همان اندازه که درست است، اما به دور از تنها ماموریت بازیکنی است که پیراهن شماره ۹ را می پوشد؛ ورزشی که بیش از پیش به سوی اتحاد و وحدت پیش رفته است. از همه خواسته می‌شود که بخشی از کار را انجام بدهند. بنابراین ممکن است یک قاتل (گلزن) یک بازی عالی بسازد حتی بدون به لرزه درآوردن تور دروازه حریف. اما همه چیز وقتی بدتر می‌شود که مسابقات متوالی بدون پیروزی تمام شود. با افزایش اظهارنظرها، صبر و حوصله کم می‌شود و اعتماد به نفس بازیکن متزلزل می‌شود. اگر به نظر می‌رسد پائولینو (مهاجم اسپورتینگ) همه اینها را پشت سر گذاشته است، مهدی طارمی نام بزرگ فوتبال ملی است که این دوره خشکسالی را پشت سر می‌گذارد.»

رکورد در ادامه گزارش خود آورده است: «۲۶ اکتبر آخرین باری که این ملی پوش ایرانیبرابر سانتاکلارا گلزنی کرد. در حال حاضر ۱۰ بازی متوالی بدون گلزنی برای او وجود دارد. پس از پیروزی مقابل ویزلا (۴ بر صفر)، ویتور برونو کمک مربی پورتو که به جای سرجیو کونسیسائو روی نیمکت حضور داشت از این بازیکن دفاع کرد: "مردم به آمار و ارقام و اینکه چه چیزی قابل اندازه گیری است خیلی نگاه می‌کنند اما طارمی از آن دسته بازیکنانی است که برای هم تیمی خود فضا ایجاد می‌کند، به فضاها حمله می‌کند، داخل دفاع حریف می‌رود و… به نظر می‌رسد او یک رادار دارد. فوتبال از اشتباهات ایجاد شده است. معنا ندارد کسی که سعی می‌کند بهترین کار را برای تیمش انجام بدهد، مجازات کنیم.»

توصیه روزنامه رکورد پرتغال برای حل بحران طارمی با کمک تیم رقیب!

«پائولینیو» و «آموریم» می‌توانند نمونه‌هایی برای طارمی و «کونسیسائو» باشند

روزنامه پرتغالی در ادامه به مشکل تقریباً مشابه پائولینو مهاجم پرتغالی تیم اسپورتینگ لیسبون و موضع روبن آموریم سرمربی این تیم در قبال بحران مهاجمش اشاره کرد و از آن به عنوان راهکاری برای حل مشکل طارمی یاد کرد.

رکورد نوشت: «مسلماً سناریوها متفاوت است. پائولینو در این فصل بیش از چهار بازی متوالی را بدون گلزنی پشت سر نگذاشته است. اما این هم درست است که برای مهاجم اسپورتینگ که اغلب به خاطر گذراندن مدتی در تاریکی و هدر دادن موقعیت‌های واضح مورد انتقاد قرار می‌گرفت، فصل گلزنی نبوده است. پس از گلزنی او در دو بازی متوالی - مقابل توندلا (۲-۰) و در دربی با بنفیکا (۳-۰) - روبن آموریم اعلام کرد که پائولینیو بازگشته است "تا آنچه را که هواداران می‌خواهند ارائه دهد". مربی تضمین کرد: "او چیزی به من بدهکار نیست. من به او مدیونم."

طارمی نیز مانند پائولینیو مهاجمی است که بسیار فراتر از گلزنی عمل می‌کند. او یک شماره "۹" است که به نظر می‌رسد شماره ۱۰ باشد. او سومین بازیکن برتر در دادن پاس گل (۵) بعد از اوتایوو (۷) و رافا (۱۳) است. کسی که بدون توپ هم کارهای زیادی می‌کند، یا در ماموریت‌های دفاعی یا در حرکات تهاجمی کمک می‌کند که به تیم اجازه می‌دهد به کارش دامه دهد، همانطور که ویتور برونو در پایان بازی آخر این نکته را برجسته کرد.

به نظر می‌رسد سرجیو کونسیسائو مانند آموریم به بازیکن خط حمله خود اعتماد دارد. غیبت طارمی در آخرین دیدارهای پورتو قبل از دیدار از ویزلا توسط کمک مربی توضیح داده شد: "ما احساس می‌کردیم که در یک مقطع زمانی با عدم گل‌زنی و پاس گل‌ها، روی طارمی زوم کردند. مربی ما تصمیم گرفت او را از منطقه تصمیم‌گیری و کانون توجه خارج کند تا کمی امنیت و آرامش خاطر به دست آورد و متوجه شود که وقتی به تیم برگشت، قرار است با کیفیتی که دارد بازی کند. " از گل هنوز خبری نیست اما وقتی گلزنی شروع شود عبارت آموریم می‌تواند کاملاً به کونسیسائو کمک کند.»

کد خبر 5381035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha