۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۲

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد؛

لزوم راه‌اندازی قرارگاه تحقق فرزندآوری و جمعیت در اصفهان

لزوم راه‌اندازی قرارگاه تحقق فرزندآوری و جمعیت در اصفهان

اصفهان - معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی گفت:راه‌اندازی قرارگاه تحقق فرزندآوری و جمعیت دراصفهان ضروری است وبرای این امربایدهمه ارکان درزمینه فرهنگی،اجتماعی واقتصادی همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال حیدری پیش از ظهر یکشنبه در نشست توجیهی «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه وزارت بهداشت» که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه نرخ باروری در کشور ۱.۷ است، اظهار داشت: این آمار بسیار پایین است و روند کاهشی نیز دارد.

نرخ باروری در کشور به یک برسد در فرو چاله جمعیتی گرفتار می‌شویم

وی تصریح کرد: چنانچه نرخ باروری در کشور به حدود یک برسد در فرو چاله جمعیتی گرفتار خواهیم شد و این امر را تا ۵۰ سال دیگر با این شرایط لمس خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به از دست رفتن زمان هفت ساله برای بسته نشدن پنجره جمعیتی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: برای بهبود شرایط هفت سال فرصت داریم و چنانچه این امر محقق نشود زمان زیادی را برای جبران این خسارت نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه تغییر سبک زندگی و کاهش ازدواج ناشی از نفوذ غرب در کشور است و نهادهای فرهنگی باید به شدت به این امر ورود کنند، تصریح کرد: وزارت بهداشت در خط مقدم جمعیت و فرزند آوری است و از آنجایی که زیرمجموعه‌های این وزارتخانه نیز ارتباط مستقیم با بحث فرزند آوری دارند پیشگام خواهیم بود.

حیدری با تاکید بر لزوم راه‌اندازی قرارگاه تحقق فرزند آوری و جمعیت در اصفهان گفت: برای این امر باید همه ارکان در زمینه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی همکاری داشته باشند تا بتوان به اهداف تعریف شده دست یافت.

افزایش بودجه راه‌اندازی خوابگاه‌های متاهلی

وی راه‌اندازی خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی را راهکاری برای افزایش فرزند آوری دانست و افزود: برای این امر در سال آینده بودجه خوبی تعریف شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید بر افزایش فرزند آوری در کشور توجه داشته باشند و این امر باید در اولویت امور قرار گیرد.

کد خبر 5384432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • عمادی از مرودشت فارس IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      0 0
      به نام خدا کو پول ؟؟؟ من یه دونه دارم واقعا زندگیم با حقوق کارگری ۴ تومن جوابگو نیست یخچال خانه ام خالیه لباس های گرم بچه های اقوام رو دارم میگیرم میکنم تنش نمیتونم یه جشن تولد ساده براش بگیرم فکر کادو تولدش نابودم کرده چطور فرزند بیشتر بیاریم کی خرج میده کی فکر ما کارگراس هزینه سونو هزینه ....