در تماس تلفنی؛

وزرای خارجه عربستان و عراق درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

وزرای خارجه عربستان و عراق درباره تحولات منطقه رایزنی کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از گفتگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور و همتای سعودی وی پیرامون روابط و همکاری های دوجانبه و تحولات منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه النشره، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت که «فواد حسین» وزیر خارجه این کشور تماس تلفنی را از «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این تماس تلفنی درباره هماهنگی و رایزنی مداوم در زمینه‌های مختلف و در راستای تحق اهداف مشترک به نفع دو کشور رایزنی کردند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق بررسی اهمیت همکاری برای ایجاد دورنمای جدید همکاری دوجانبه را از دیگر محورهای مورد بحث در تماس تلفنی حسین و بن فرحان اعلام کرد.

وی همچنین افزود که دو طرف پیرامون تحولات موضوعات منطقه‌ای دارای اهمیت مشترک و مقابله با چالش‌های مختلف که منطقه با آن مواجه است و نیز راهکارهای مسالمت آمیز برای تحقق امنیت، ثبات و پیشبرد روند همکاری در راستای صلح و توسعه تبادل نظر کردند.

الصحاف همچنین گفت که بن فرحان از عراق خواست برای میزبانی نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۳۰ از سوی عربستان در ریاض حمایت کند و فواد حسین بر آمادگی عراق برای حمایت از عربستان در این زمینه تاکید کرد.

کد خبر 5385788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha