۹ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵

سخنگوی فضایی وزارت دفاع خبر داد؛

ماهواره‌بر «سیمرغ» با موفقیت به فضا پرتاب شد

ماهواره‌بر «سیمرغ» با موفقیت به فضا پرتاب شد

سخنگوی فضایی وزارت دفاع اعلام کرد: ماهواره‌بر «سیمرغ» سه محموله تحقیقاتی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احمد حسینی سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن اعلام این خبر، گفت: پس از دستیابی کشور به توانمندی بومی فضایی و ایجاد قابلیت پرتاب ماهواره‌های کوچک با ماهواره برهای سفیر و قاصد، توسعه پرتابگرهای با قابلیت بالاتر مد نظر قرار گرفت و در همین راستا طراحی و توسعه پایگاه فضایی حضرت امام خمینی (ره) و ماهواره‌بر سیمرغ در برنامه صنعت فضایی کشور قرار گرفت.

وی در خصوص عملکرد ماهواره‌بر سیمرغ، افزود: در این پرتاب عملکرد اجزای پایگاه فضایی و عملکرد مراحل ماهواره‌بر به درستی انجام و در نهایت اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شد.

سخنگوی فضایی وزارت دفاع تاکید کرد: در این مأموریت تحقیقاتی فضایی، برای نخستین بار سه محموله تحقیقاتی به صورت همزمان به ارتفاع ۴۷۰ کیلومتری و با سرعت ۷۳۵۰ متر بر ثانیه پرتاب و محقق گردید.

حسینی با بیان اینکه در این پرتاب داده‌های تله متری از فرایند پرتاب به طور کامل احصا شد، گفت: با تطبیق داده‌ها و تطبیق عملکردها، برنامه‌ریزی لازم جهت پرتاب عملیاتی انجام خواهد شد.

کد خبر 5387854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      21 1
      دمتون گرم
      • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
        7 1
        خدا را شکر
    • حسین US ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      10 1
      با صمیمانه ترین تبریکات به تیم فضایی و دانشمندان پر توان ایرانزمین. آرزوی بزرگترین پروژه ها را برای ایران بزرگ دارم یک سوال سرعت فرار از جاذبه 11 هزار کیلومتر در ثانیه میباشد. کمتر از آن مادرمان زمین ما را در بغل خود نگه میدارد.
      • امیرحسین RO ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
        3 2
        اول این که شما اشتباه خوندی، ۱۱/۲ کیلومتر بر ثانیه (هزار ن)، دوم این که این سرعت برای پرت کردن اجرام (بدون در نظر گرفتن اصطکاک اتمسفر) و بدون پیشرانه هست. مثل سنگ یا گلوله. ولی یک موشک دارای رانشگر هست که تا زمان رسیدن به مدار معین روشن خواهد بود پس موشک‌ها نیازی ندارند تا به این سرعت دست پیدا کنند.
    • محسن IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      13 2
      احسنت برمتخصصان این مرزوبوم،کدوم کشورعربی ومنطقه ای ماتوانسته ماهواره پرتاب کنه؟
    • US ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      9 8
      چرا شما بقیه رسانه ها خبرو بدون کنکاش درمورد صحتش منتشر می کنید؟ اقلا باید از سخنگو پرسیده بشه چرااز ماهیت وسرنوشت محموله ها صحبت نمیکنه؟قبلا سرعت لازم جهت تزریق ماهواره رو ۷۵۰۰متربرثانیه ذکر کرده بود حالا میگه به۷۳۵۰ متربرثانیه رسیدن که ۱۵۰تاکم داره؟ارتفاع هم ۵۴۰کیلومتری ذکرشده بود که الان گفتن ۴۷۰
    • احمد AE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      2 0
      انشالله بزودی ماهواره ای ایرانی برنامه های ایرانی راپخش کنند ومنت ماهوار ها های غربی رانکشیم که برنامه ماررا دراروپاوانریکا هروقت خواستن وهروقت به نفعشون نبود قطع کنند م عیان آزادی بیان
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      1 0
      درود بر دانشمندان ایران زمین
    • ج ص IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
      0 0
      غربیها از اینکه یک کشور مستقل بدون نیاز به انها به اوج شکوفایی هچون انرژی هسته ای واکنون دانش فضایی دست پیدا کنه عصبانی هستند.برای اینکه الگویی برای دیگر کشورها شود ولی اگر به عقب برگردیم غربیها قبل از انقلاب صنعتی عقب افتاده و....بودند وبا ربودن کتابهای دانشمندان ایران از کتابخانها مدیون ایران هست