۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶

همزمان با دومین سالروز تشییع سردار دل‌ها؛

تشییع شهدای گمنام در کرمانشاه/عطر حاج قاسم در دروازه نجف می‌پیچد

تشییع شهدای گمنام در کرمانشاه/عطر حاج قاسم در دروازه نجف می‌پیچد

کرمانشاه- همزمان با دومین سالروز تشییع سردار دل‌ها در کشور، شهدای گمنام تفحص شده از عملیات بدر به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی با تشییع در کرمانشاه فضای دروازه نجف را عطر آگین می کنند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها-مهسا حشمتی: استان کرمانشاه در طول هشت سال دفاع مقدس یکی از مناطق محوری جنگ بوده و از روز اول آغاز جنگ تا پایان آن، درگیر جنگ‌های زمینی و هوایی رژیم ملعون بعث بوده و لاله‌های بسیاری را تقدیم آرمان‌های امام راحل (ره) نموده است.

جنگ تحمیلی برای استان کرمانشاه یادآور داغ هفت هزار و ۵۶۷ شهیدی است که غیرتمندانه در مقابل تجاوز نیروهای بعثی ارتش صدام ملعون ایستادگی کردند و افتخار هر کرمانشاهی هستند، در استان کرمانشاه، کمتر خانواده‌ای را می‌توان یافت که یادگاری از جنگ نداشته باشد.

سردار ناصر باباخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، کرمانشاه میزبان سه شهید گمنام که تفحص شده در عملیات بدر، شرق دجله بودند، است.

وی افزود: صبح روز چهارشنبه، پیکر این سه شهید بزرگوار در فرودگاه شهید اصفهانی با تشریفات نظامی و حضور مسئولین استقبال و پیکر هر کدام از این سه شهید گمنام در سه محل ساختمان صدا و سیما، تیپ ۲۸۱ ارتش و شهرداری کرمانشاه تدفین می‌شوند.

باباخانی خاطرنشان کرد: مراسم تشییع یکی از این شهدای گمنام ساعت ۱۵ روز پنجشنبه شانزدهم دی‌ماه با حضور هیئت‌های عزاداری در محوطه شهرداری کرمانشاه برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه تصریح کرد: پیکر یکی دیگر از شهدای گمنام ساعت ۱۰ صبح روز شنبه هجدهم دی‌ماه در محوطه صدا و سیما و شهید دیگر نیز ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه نوزدهم دی‌ماه در محل تیپ ۲۸۱ ارتش به خاک سپرده می‌شوند.

تشییع شهدای گمنام در کرمانشاه/عطر حاج قاسم در دروازه نجف می‌پیچد

باباخانی بیان کرد: زمان برگزاری مراسم وداع با این شهید بزرگوار ساعت ۲۰ روز چهارشنبه پانزدهم دی‌ماه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد النبی (ص) شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: روز پنجشنبه شانزدهم دی‌ماه ساعت ۹:۳۰ مراسم تشییع پیکر این سه شهید از چهارراه مدرس شهر کرمانشاه آغاز و تا مسجد جامع ادامه دارد و پس از آن مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد جامع با حضور این شهدای گمنام برگزار می‌شود.

شهید حاج اکبر نظری، جانباز دفاع مقدس و شهید مدافع حرم

استان کرمانشاه میزبان بیش از ۱۹ هزار جانباز است که با نفس‌های پر برکتشان هوای این دیار را مقدس کردند، شهید مدافع حرم حاج اکبر نظری از جانبازان دفاع مقدس است که دفاع از حق را به مرزها محدود نمی‌دانست و در شهریور ماه سال ۱۳۹۵ در حلب سوریه به هدف خود یعنی شهادت رسید و عاقبت به خیر شد.

شهید اکبر نظری سال ۱۳۴۲ در کرمانشاه متولد شد، در قبل از انقلاب در جلسات مذهبی و قرآنی شرکت فعال داشت به طوری که این جلسات نیز تا مدتی با مدیریت شهید اصغر معطری در منزل پدری ایشان تشکیل می‌شد.

همزمان با شروع تظاهرات انقلاب در شهر کرمانشاه با توجه به پایین بودن سن ایشان در لایه‌های زیرین گروه شهید پیشتاز و پیشرو مرحوم سید سعید جعفری فعالیت داشت، بعد از پیروزی انقلاب در سن ۱۷ سالگی جذب سپاه شد و با دیگر هم‌رزمان به مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت و سال ۶۰ در درگیری با منافقین در شهر کرمانشاه مجروح شد.

بعد از پاکسازی تقریبی شهر کرمانشاه از گروهک‌های ضدانقلاب به همراه گروهی از برادران جهت مبارزه با منافقین و قاچاقچیان به چند شهر کشور اعزام شد. در سال ۶۲ جهت شرکت در دفاع مقدس جذب تیپ مسلم (ع) شد و بعد از مدت کوتاهی به عنوان فرمانده گردان و مسئول محور تیپ انتخاب شد.

تشییع شهدای گمنام در کرمانشاه/عطر حاج قاسم در دروازه نجف می‌پیچد

شهید حاج اکبر نظری در سال ۶۴ به عنوان فرمانده یکی از قرارگاه‌های فرعی قرارگاه نجف انتخاب شد، در سال ۶۵ به عنوان فرمانده گردان حنین از تیپ ۲۹ نبی اکرم (ص) انتخاب و در عملیات نصر ۷ و والفجر ۱۰ شرکت داشت که در عملیات اخیر مفتخر به جانبازی شیمیایی شد و تا لحظه شهادت از این موضوع رنج می‌برد.

در عملیات مرصاد فرماندهی گردان حمزه تیپ را برعهده گرفت و این گردان به همراه گردان حنین اولین نیروهایی بودند که با شعار «حزب‌الله ماشاالله» وارد شهر اسلام‌آباد شدند و ضربات مهلکی به منافقین وارد کردند و در این عملیات هم چون به عنوان فرمانده مورد شناسایی تک تیراندازان دشمن قرار گرفته بود از ناحیه ساعد و انگشتان دست هنگامی که با بی‌سیم مشغول هدایت گردان بود مورد هدف قرار گرفت.

بعد از مدتی به عنوان جانشین طرح و عملیات تیپ انتخاب و در عملیات «توکلت علی الله» به عنوان مسئول طرح عملیات انتخاب شد، در سال‌های اخیر به عنوان خادم زائرین امام حسین (ع) چند بار در کربلا مستقر شد، بعد از اربعین سال ۹۴ برای مبارزه با گروهک‌های تکفیری عازم سوریه شد که سرانجام در سال ۹۵ موفق شده و به عنوان اولین فرمانده مستشاری از شهر کرمانشاه عازم سوریه شدند و در اعزام دوم به آرزویش یعنی پیوستن به دوستان شهیدش رسید.

شهید علاقه زیادی به حضرت زهرا (س) داشت و در عملیات حلب نیز مزد خود را از بانوی دو عالم دریافت و از ناحیه پا و پهلو مورد هدف گلوله دشمن تکفیری قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید مدافع حرم حاج اکبر نظری نمونه عملی پیوند دفاع مقدس و دفاع از حرم بود که همانند سید شهیدان مدافع حرم دفاع مقدس و دفاع از حرم برایش فرقی نداشت

کد خبر 5392652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha