۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۱

در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان مطرح شد؛ ​​​​​​​

انتقاد از دخالت نمایندگان در انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش همدان

انتقاد از دخالت نمایندگان در انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش همدان

همدان- بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان نسبت به دخالت نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی به انتخاب و انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش استان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مقصودی همدان در بیانیه‌ای نسبت به دخالت نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی به انتخاب و انتصاب مدیرکل آموزش و پرور استان واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در روزهایی که دولت مردمی آیت الله رئیسی بیش از هر چیز نیازمند هم افزایی، مردم گرایی و دوری از سیاست زدگی و منفعت طلبی‌های جناحی و حزبی می‌باشد و ایضاً در دورانی که آموزش و پرورش و جناب وزیر در ابتدای مسئولیت خود با روزهای سخت آموزش مجازی، بحران کمبود معلم، بحران در صف و ستاد و رکود در تحول مواجه است؛ با کمال تأسف شنیده می‌شود که نمایندگان استان علیرغم نهی صریح مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در استان، این بار در امر خطیر انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش دخالت نموده و سعی در گماشتن گزینه مدنظر خود در این جایگاه دارند.

دانشجویان انقلابی استان پیش از این نیز اعتراض خود را نسبت به دخالت‌های نمایندگان در امور اجرایی و انتصابات اعلام داشته‌اند، بنابراین این بار دانشجو معلمان و دغدغه مندان عرصه تعلیم و تربیت به تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری درصدد امر به معروف مسئولین در جهت اجرای اوامر رهبری و نهی از منکر ایشان به معنی نهی از دخالت در انتصابات، بالاخص در موضوع آموزش و پرورش که شاخصه‌های مسئولین آن توسط رهبری معظم تبیین شده است، بر می آیند.

آموزش و پرورش نهادی است که بایستی همواره به دور از سیاست زدگی و نگاه‌های جناحی و حزبی به ایفای نقش تمدن ساز و انسان ساز خود بپردازد که این نکته در بیانات رهبری به وضوح مشهود و قابل فهم است. به طوری که وجود نگاه‌های جریانی، سیاسی و.. را برای این دستگاه سم می‌دانند!

(… یک مسئله‌دیگر این است که مدیرانی که انتخاب می‌کنیم؛ مدیرانی باشند که اهتمامشان به آن مسئله‌ی اصلی آموزش‌وپرورش باشد. داشتن نگاه‌های جریانی و سیاسی و حزبی و جناحی و این چیزها، برای آموزش‌وپرورش سَم است. ما در طول این سال‌های متمادی دورانی را دیدیم که به این چیزها اهتمام بیشتری شد، و آموزش و پرورش خسارت یافت. مراقب باشید! جوری با مسائل گوناگون آموزش و پرورش برخورد بشود که مسئله‌ی مدیر هر بخش از این دستگاه عظیم و عریض و طویل، مسئله‌ی «آموزش» و «پرورش» باشد؛ تربیت انسان باشد، تربیت نیروی انقلاب باشد.)

مطالبه رهبری در باب انتخاب مدیران و نیروهای سطوح خرد و کلان آموزش و پرورش در برگیرنده باید و نبایدهایی است که تحقق آنها مستلزم نگاه تربیتی به جای نگاه‌های سیاسی، حزبی و جناحی ست.

(… یکی از این خصوصیّات این است که پرانگیزه باشند، بانشاط باشند؛ از نیروهای خسته، فرسوده، بی‌ابتکار - کسانی که هرچه بلد بودند، به کار زدند، دیگر هیچ کاری بلد نیستند - نباید به‌عنوان عناصر اولویّت‌دار استفاده کرد. اولویّت با نیروهای جوان، بانشاط، پرانگیزه، متدیّن، انقلابی و کسانی است که مسئله‌ی آنها در آموزش و پرورش، همان مسئله‌ی اصلی آموزش و پرورش باشد؛ یعنی تربیت انسان‌ها؛ از اینها باید استفاده کرد…)

نتیجه آنکه نمایندگان دلسوز با رعایت تقوا و اطاعت از امر ولی، خود را از عرصه انتصابات دور بدارند و چنانچه دغدغه ایشان انتخاب فردی با ویژگی انقلابی بودن که مورد تاکید نماینده محترم ولی فقیه در استان هم بوده است می‌باشد، می‌توانند گزینه‌هایی که بر مبنای شایسته سالاری بیشترین انطباق را با معیارهای مدیر انقلابی دارند با مشورت متخصصین امر و صاحبنظران، همچون سایر مردم و نه به عنوان نمایندگان ذی نفوذ به وزارتخانه و تصمیم گیران دارای صلاحیت معرفی نمایند.

پس از طی فرایند انتصاب مدیر کل آموزش و پرورش استان، مشخص می‌شود که این انتصاب یا در نتیجه اعمال نفوذ و یا طی فرایند قانونی و شایسته سالاری بوده است. چنانچه فرض اول حادث گردد بر نمایندگان است که در قبال این انتخاب پاسخگو بوده و پذیرای تبعات این تصمیم که مضرات تربیتی، سیاسی و اجتماعی آن مشهود است باشند.

والسلام علی من اتبع الهدی

کد خبر 5392755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      وقتی که یک نماینده رئیس دفترخودرامدیرکل می کند نباید به ولایی بودن وی شک کرد؟؟؟مگرحضرت آقانمایندگان راازدخالت درانتصابات دولتی منع نکردند؟؟؟پس کوولایتمداری کو تبعیت ازرهبری؟؟؟