۱۶ دی ۱۴۰۰، ۰:۰۹

معاون میراث فرهنگی اردبیل:

ثبت «جنگل فندقلو» به نام استان گیلان صحت ندارد

ثبت «جنگل فندقلو» به نام استان گیلان صحت ندارد

نمین _ معاون اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جنگل فندقلو در حوزه استحفاظی استان اردبیل قرار دارد و ثبت این جنگل به نام استان گیلان صحت ندارد.

روح‌اله محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در چند روز گذشته خبری مبنی بر ثبت ۱۴ اثر طبیعی به نام استان گیلان نشر یافته است که جنگل فندقلو نیز در میان این آثار به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جنگل‌های فندقلو به به نام استان اردبیل ثبت ملی شده است افزود: امتداد این جنگل‌ها تا منطقه حیران است و حیران نیز به نام استان گیلان است.

وی ادامه داد: به هیچ وجه این ۲ موضوع به هم ارتباطی ندارند و جنگل‌های فندقلو استان اردبیل به عبارتی شهرستان نمین به نام استان گیلان ثبت ملی نشده است و ما این موضوع را تکذیب می‌کنیم.

محمدی بیان کرد: اوایل دی ماه سال جاری در جلسه شورای ثبت میراث طبیعی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هفت اثر طبیعی از استان اردبیل به ثبت ملی رسید که جنگل فندقلو نیز در بین این آثار قرار دارد.

کد خبر 5393400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      5 2
      ما این همه مشکل داریم ت مملکت اینا ت فکر چی هستند نه مال گیلان نه مال اردبیل برای ایران ایران ایران تو مغز تون فرو کنید الکی بین مردم و اقوام ایرانی اختلاف نندازید
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      حالا چه فرقی داره. واقعا خجالت بکش مسوول محترم. برو چند تا ایده چند تا فکر نو از کشورهای توسعه یافته پیدا کن بیار اجرا کن.مغزتو درگیر این چرت و پرت ها نکن. آفرین پسر خوب.
    • RO ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      تفرقه بندازو حکومت کن...
    • محمد IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      1 0
      گیلان واردبیل اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند .ما واردبیلیها برادروار به طول تاریخ باهم بوده ایم.وخواهیم بودآستارا حیران وفندقلو هم به ایران تعلق دارد نه به گیلان یا اردبیل مرزها مجازی هستند اما برادریمان واقعیت دارد.