۱۶ دی ۱۴۰۰، ۱۱:۵۹

گزارش خبری مهر؛

ارومیه با بوی شهدا عطر آگین شد/ تجدید بیعت با آرمان‌های دفاع مقدس

ارومیه با بوی شهدا عطر آگین شد/ تجدید بیعت با آرمان‌های دفاع مقدس

ارومیه- همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم پیکر مطهر ۴ شهید گمنام در ارومیه تشییع شد و بار دیگر آذربایجان غربی دیار ایثار و رشادت به بوی شهدا عطرآگین شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پیکر پاک این شهدا روز گذشته همزمان با ایام فاطمیه با استقبال مسئولان و مردم شهید پرور آذربایجان غربی وارد فرودگاه ارومیه شد و پس از برگزاری مراسم وداع با شهدا امروز صبح آئین تشییع با خیل عظیم مردم و مسئولان در ارومیه و شهرستان نقده برگزار شد.

همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم تشییع چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور پرشور مردم مؤمن و متدین ارومیه امروز، در یک فضای معنوی از میدان انقلاب ارومیه آغاز شد.

امروز با وجود هوای سرد زمستانی همه آمده بودند مرد و زن، پیر و جوان با پلاکاردهایی حاوی عکس‌های سردار سلیمانی و با سر دادن شعارهای «لبیک یا حسین»، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، این شهدای گمنام پیش خداست امروز» ضمن بدرقه چهار شهید گمنام بار دیگر با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بیعت کردند.

حضور همه اقشار مختلف برگزاری مراسم مداحی، برگزاری مراسم مرثیه سرایی و سینه زنی از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی در ارومیه بود.

ارومیه با بوی شهداعطرآگین شد/ تجدید بیعت با آرمان‌های دفاع مقدس

قرائت فاتحه بر سر مزار شهدای گمنام توسط امام جمعه ارومیه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه همچنین امروز با حضور و سخنرانی در مراسم خاکسپاری شهدای گمنام ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره همه شهدا بخصوص شهدای گمنام را گرامی داشت.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین با اشاره به کلام امیرالمومنین در مقام و منزلت شهدای گرانقدر گفت: ائمه اطهار ع هر کسی را که دوست داشتند برایش آرزوی شهادت می‌کردند و همه امامان معصوم ع نیز با شهادت زندگی بابرکتشان پایان یافته است.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: شهدای گمنام اجر بیشتری نسبت به دیگر شهدا دارند چرا که به صورت گمنام به دیدار حق تعالی می‌شتابند.

ارومیه با بوی شهداعطرآگین شد/ تجدید بیعت با آرمان‌های دفاع مقدس

این شهدای گمنام پس از تشییع، برای تدفین به محل‌های تعیین شده ستاد نیروی انتظامی، لشکر ۳ حمزه سیدالشهدا، دانشگاه فرهنگیان و شهرستان نقده یادمان شهید بروجردی انتقال داده می‌شوند.

این شهدای تازه تفحص شده ۲۲ ساله، ۲۳ ساله، ۲۵ ساله و ۳۵ ساله هستند و در عملیات‌های کربلای هشت، رمضان و تک دشمن در مناطق شرق بصره و شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

شب گذشته نیز همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، مردم متدین ارومیه با اجتماع بزرگ معنوی ضمن استقبال از پیکر پاک و مطهر چهار شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس، با برگزاری آئین عزاداری در مساجد جنرال، لطفعلی خان و حسینیه ثارالله شهر ارومیه با آنان وداع کردند.

کد خبر 5393578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha